کد خبر: 701929
تاریخ انتشار :

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: چاره‌ای به جز ائتلاف با اصلاح‌طلبان نداریم

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: چون تعداد کاندیدا‌های این حزب برای انتخابات مجلس به حداقل رسیده، چاره‌ای به جز ائتلاف با اصلاح‌طلبان نیست.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: چاره‌ای به جز ائتلاف با اصلاح‌طلبان نداریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره دلیل حزب متبوع خود برای ائتلاف با اصلاح‌طلبان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیت موجود که ما با انتخابات فاصله خیلی اندکی پیدا کردیم همچنان دو اردوگاه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دچار تفرقه است و به وحدت نرسیده است.

وی ادامه داد: شاید انتظار بالایی از حزب اعتدال و توسعه است که در این وسط با وجود این دو اردوگاه خیلی قوی لیست ارائه کند. ما به همین خاطر الان منتظر هستیم که نتایج ردصلاحیت‌ها روشن شود.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همان‌طور که آقای نوبخت دبیرکل حزب اعتدال و توسعه اعلام کرد ما اگر بتوانیم کاندیداهایمان را به حدی برسانیم که در برخی جا‌ها لیست ارائه کنیم مطمئنا این کار را چه با ائتلاف و چه بی‌ائتلاف انجام خواهیم داد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: در برخی جا‌ها حتی ممکن است در تهران به جایی برسیم که نتوانیم ائتلاف کنیم یا کاندیدایی را اعلام کنیم لذا به صراحت اعلام خواهیم کرد که شرکت نکردن ما به‌دلیل نداشتن کاندیداست نه به این دلیل که ما از مشارکت مدنی عقب نشستیم.

وی گفت: زمانی می‌توان گفت آیا به ائتلاف نیاز است یا نه که جریان سیاسی نباشد، چون ائتلاف در جریان‌ها و احزاب سیاسی یک روش معمول در دنیا است حتی ممکن است یک جبهه، حزب یا گروهی فقط به جهت اینکه بتواند ائتلاف را تکمیل کند وارد ائتلاف شود.

هروی تصریح کرد: ائتلاف امر منحوسی نیست و امر پذیرفته و مقبولی است، اما آن چیزی که وجود دارد اینکه ردصلاحیت‌های گسترده این قضیه را تشدید کرده و ما به جهت اینکه تعداد کاندیداهایمان به حداقل رسیده تصور می‌کنیم چاره‌ای به جز ائتلاف نیست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها