کد خبر: 701973
تاریخ انتشار :

رئیس کمیسیون شوراها:

طرح «شفافیت آراء نمایندگان مجلس» تصویب شد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: «طرح شفافیت قوای سه‌گانه» و «طرح شفافیت آراء نمایندگان»در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شد.

طرح «شفافیت آراء نمایندگان مجلس» تصویب شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدصالح جوکار، صبح امروز در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: دو طرح «طرح شفافیت قوای سه‌گانه» و «طرح شفافیت آراء نمایندگان»، پس از گذشت دو سال و رفت‌ و برگشت به شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت این مجمع، روز گذشته در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب نمایندگان مردم رسید.

وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت عالی نظارت این مجمع، اصلاحاتی صورت گرفت و مقرر شد تا در مواردی که خلاف مصالح امنیت ملی بوده یا مخاطرات اقتصادی برای کشور داشته باشد، کارگروه شش نفره، متشکل از وزیر اطلاعات، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، دو نفر به نمایندگی رئیس قوه قضاییه و دو نفر هم از اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تشکل شود؛ در این کارگروه نظارت می‌شود، تا برخی از اسناد و مدارک، با منافع و مصالح عمومی مغایرت نداشته باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مصوباتی که در کمیسیون‌ها و شوراها، در هیأت وزیران، صحن مجلس یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصویب می‌شود، باید کاملاً شفاف و برای مشاهده عموم، بارگذاری شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در خصوص شوراهای اسلامی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها، مقرر شد وزیر کشور، آئین‌نامه‌ای را تنظیم و بر اساس آن، «شفافیت» در خصوص مصوبات این شوراها اعمال شود.

وی در پایان، تأکید کرد: امیدوارم با تصویب این قانون، مطالبات به‌حق مردم در خصوص«شفافیت» به سرانجام رسیده و مردم به‌عنوان سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی، در جریان امور کشور قرار گیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها