کد خبر: 702217
تاریخ انتشار :

واریز ۲۰ میلیونی در انتظار این افراد | دولت سنگ تمام گذاشت

آخریت جزییات از طرح عید تا عید از زبان عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد

واریز ۲۰ میلیونی در انتظار این افراد | دولت سنگ تمام گذاشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره طرح "عید تا عید" اعلام کرد که در آن اصناف عضو این طرح با توجه به میزان اعتبارسنجی اعلام شده توسط موسسه مربوطه، اعتبار خرید کالا به کارمندان تخصیص داده می‌شود. سقف اعتبار تا ۲۰ میلیون تومان برای هر کارمند در نظر گرفته شده است. این طرح با حضور بیش از ۲۵۰ نمایشگاه عرضه ویژه کالا و بیش از ۲۰ هزار واحد صنفی از تاریخ ۱۲ بهمن تا عید فطر در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد رقم عیدی کارمندان اظهار داشت: تلاش می‌کنیم آینده عیدی کارمندان دولت را پرداخت کنیم‌. رقم عیدی کارکنان دولت هنوز قطعی نیست و آن را بعدا اعلام می‌کنیم.

او ادامه داد: تحقق درآمدهای مالیاتی براساس پیش‌بینی قانون بودجه امسال بیش از  ۹۵ درصد بوده است. دولت تلاش کرد بودجه را تراز تدوین و مصارف و منابع را با هم معادل کند. دولت در بودجه ۱۴۰۳، درآمدها را واقعی و شفاف دیده و سهم درآمدهای نفتی در سال آینده را نسبت به بودجه امسال کاهش دادیم.

دولت در دو سال اخیر و برای جبران بخشی از این عقب ماندگی، عیدی کارکنان دولت را بر اساس قاعده جدید (مبالغ بالاتر برای کارکنان مشمول عائله‌مندی و اولاد) محاسبه و پرداخت نموده است. در صورت تکرار رویه دو سال اخیر، پیش‌بینی می‌شود که رقم عیدی کارمندان در سال جاری، شامل یک مبلغ ثابت نزدیک به دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد. همچنین  به ازای عائله مندی و به ازای هر فرزند نیز مبلغی تعیین و پرداخت خواهد شد. بر این اساس یک گمان زنی اولیه حاکی از پرداخت رقم نزدیک به ۳ میلیون تومان به عنوان مجموع رقم عیدی ۱۴۰۲ خواهد بود.

با توجه به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ضریب حقوقی سال جاری (۴،۰۲۴) حداقل مبلغ عیدی کارکنان دولت که در بهمن ماه ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد، حدود ۲ میلیون تومان پیش بینی می شود هرچند رقم قطعی از سوی هیئت دولت تصویب می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها