کد خبر: 702471
تاریخ انتشار :

پنتاگون: پاسخ ما به حمله در اردن هنوز کامل نشده است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه دوشنبه اعلام کرد: پاسخ به حمله به نیرو‌های آمریکایی در پایگاه اردن هنوز کامل نشده است.

پنتاگون: پاسخ ما به حمله در اردن هنوز کامل نشده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - سخنگوی پنتاگون مدعی شد واشنگتن به همراه متحدانش ۳۶ موضع انصارالله را که شامل انبار‌های تسلیحات و سیستم‌های دفاع هوایی می‌شد، هدف قرار دادند.

سخنگوی پنتاگون ادعا کرد: هدف حملات ما تضعیف توانایی حوثی‌ها (انصارالله) برای حمله به کشتی‌ها و اختلال در کشتیرانی در دریای سرخ است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه گفت: احتمالاً تلفات انسانی در حملات ما در عراق و سوریه رخ داده است، اما ارزیابی هنوز ادامه دارد.

وی افزود پاسخ به حمله به نیرو‌های آمریکایی در شمال شرقی اردن هنوز کامل نشده است.

این مسوول آمریکایی با بیان اینکه کشورش نیرو‌های امنیتی رسمی عراق را هدف قرار نمی‌دهد، گفت دولت بغداد شریک واشنگتن است و با آن در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری دارد.

آمریکا در واکنش به حمله به نیرو‌های آمریکایی در پایگاه اردن که منجر به کشته شدن ۳ نظامی شد، روز شنبه به عراق و سوریه حمله کرد که بر اثر آن تعدادی نظامی و غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

ارتش آمریکا و انگلیس شنبه نیز شب طی ۲ حمله مناطق مختلف یمن را هدف قرار دادند.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ طی چند روز اخیر بار‌ها مواضع جنبش انصارالله یمن را مورد حمله قرار داده‌اند. / سومریه نیوز

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها