کد خبر: 702926
تاریخ انتشار :

افزایش حقوق بازنشستگان در دو مرحله | چشم بازنشستگان روشن شد

وی در تشریح دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه مستمری‌بگیران، به اجرای طرح متناسب‌ سازی مستمری‌ها در این سازمان اشاره کرد

افزایش حقوق بازنشستگان در دو مرحله | چشم بازنشستگان روشن شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، محمدرضا رخشانی مقدم، در تشریح عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه تعهدات بلندمدت و دستاوردهای این حوزه در دولت سیزدهم، اظهار داشت: براساس آمارهای رسمی تا پایان آبان ماه سال جاری، تعداد پرونده‌های فعال مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی بیش از ۴ میلیون و ۶۹ هزار و ۶۰۹ نفر است و مجموع مبالغ پرداختی ماهانه به این افراد در حال حاضر حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: از تعداد کل پرونده مستمری‌بگیران فعلی سازمان تأمین‌اجتماعی، ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۹۷ پرونده مربوط به بازنشستگان، ۱۴۶ هزار و ۸۶۸ پرونده ازکارافتادگی و ۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۴۴ پرونده بازماندگان هستند. مستمری‌بگیران مزبور به همراه افراد تحت تکفل آنها که جمعیتی بالغ بر ۸ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۱ نفر می‌شوند از خدمات درمانی نیز بهره‌مند هستند.

وی در تشریح دستاوردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه مستمری‌بگیران، به اجرای طرح متناسب‌ سازی مستمری‌ها در این سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در دو مرحله طرح متناسب‌سازی مستمری‌ها را با مشارکت و همفکری کانون‌های بازنشستگان سراسر کشور و بر مبنای میزان بودجه‌ای که به این موضوع اختصاص داده شد، ضمن رعایت اصول محاسبات بیمه‌ای، براساس دو شاخص مدت پرداخت حق‌بیمه و میزان دستمزد مشمول کسر حق‌ بیمه اجرا کرد.

مدیرکل مستمری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در دوره فعالیت دولت مردمی سیزدهم ، یکی از مهم‌ترین دستاوردها در حوزه مستمری‌ها این است که هرچند با اجرای متناسب‌ سازی مستمری‌ها و نیز افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل مستمری و نیز افزایش ۳۸ درصدی به‌ علاوه ۵۱۵ هزار تومان سایر سطوح در سال ۱۴۰۱ به همراه افزایش ۲۷ درصدی حداقل و افزایش ۲۱ درصد به علاوه ۲۵۰ هزار تومانی سایر سطوح در سال ۱۴۰۲؛ مبلغ پرداختی ماهانه به مستمری‌بگیران به بیش از ۳۷ هزار میلیارد تومان در هر ماه افزایش یافته؛ اما با تدابیر اتخاذ شده و حمایت دولت مردمی و مجلس انقلابی؛ پرداخت به‌موقع مستمری‌ها استمرار یافته و در سال جاری نیز منابع موردنیاز برای پرداخت مستمری‌های ماهانه، بدون استقراض از نظام بانکی تأمین شده است.

نقش دولت در میزان حقوق مستمری بگیران

دولت نقش مهمی در تعیین و پرداخت حقوق مستمری بگیران دارد. در سیستم‌های تأمین اجتماعی، دولت معمولاً مسئول تنظیم قوانین و مقررات مربوط به حقوق مستمری بگیران است. این قوانین شامل مواردی مانند مبالغ حقوق مستمری، شرایط واجد شدن برای دریافت آن، سن و وضعیت اجتماعی مستمری‌بگیران، و سایر موارد مرتبط است.

دولت معمولاً وظیفه تنظیم مبالغ حقوق مستمری را بر اساس شاخص‌های مختلفی مانند آمار تورم، نرخ رشد اقتصادی و هزینه‌های زندگی بر عهده دارد. با توجه به این شاخص‌ها و سیاست‌های مالی دولت، مبالغ حقوق مستمری می‌تواند تعیین و تغییر کند.

همچنین، دولت مسئول پرداخت حقوق مستمری بگیران است. این پرداخت‌ها معمولاً از منابع بودجه دولت یا صندوق تأمین اجتماعی تامین می‌شود. دولت مسئول استمرار و پایبندی به پرداخت مستمری‌ها است و معمولاً تلاش می‌کند تا این پرداخت‌ها را به صورت منظم و به موقع انجام دهد.

بنابراین، نقش دولت در تعیین و پرداخت حقوق مستمری بگیران بسیار حائز اهمیت است و وابسته به سیاست‌ها و قوانین مربوطه در هر کشور می‌باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها