کد خبر: 703159
تاریخ انتشار :

ماجرای افزایش سن بازنشستگی | زمان اجرای قانون به تاخیر افتاد؟

وزیر کار زمان اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی را اعلام کرد

ماجرای افزایش سن بازنشستگی | زمان اجرای قانون به تاخیر افتاد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که قانونی ابلاغ شده است، اما اجرای عملیاتی آن مشمول کسانی است که دارای ۲۸ سال سابقه خدمت هستند.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه - ۲۵ بهمن ماه - در حاشیه نشست هیات دولت در مورد افزایش سن بازنشستگی گفت: این طرح مشمول کسانی می شوند که ۲۸ سال سابقه خدمت دارند و افرادی که ۲۹ و ۳۰ سال سابقه خدمت دارند مشمول این طرح نمی شوند.

همچنین وزیر کار امروز ۲۴ بهمن در جریان همایش و نمایشگاه رونمایی بیش از ۱۲۰ خدمت نوین و دستاورد ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: امروز مراسم بهره‌برداری و آیین رونمایی از ۱۲۴ طرح و پروزه متنوع در مجموعه هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشوری برگزاری می‌شود. باید از تمام تلاشگران این حوزه در راستای اجرایی کردن پروژه‌های مذکور تقدیر کرد.

مرتضوی افزود: صندوق‌های بازنشستگی پناهگاه معیشت جامعه هدف است. انسان‌های توانمندی که با سرپناه تدبیر، تراوش قلم، ایده‌پردازی و خلاقیت خود سال‌ها برای صندوق‌ها و کشور تلاش کردند، اکنون امید به صندوق‌های بازنشستگی دارند. در اقلیت کشورها یکی از مشکلات فرآوری دولت‌ها، مسائل صندوق‌های بازنشستگی است.

او همچنین تاکید کرد: در کشور ما در سال پایانی دولت دوازدهم مطالبات انباشته‌ای فراروی صندوق‌های بازنشستگی و دولت قرار گرفت. اگر نظری بر بودجه دهه ۹۰ داشته باشیم به درستی درخواهیم یافت که معدل بودجه سنواتی جاری کشور افزایش حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بودجه است اما همزمان با سال پایانی دولت دوازدهم بودجه بالغ بر ۱۲۶ درصد افزایش داشت. به این واسطه دولت سیزدهم در ۷ ماهه ابتدای فعالیت کسری شدید بودجه به‌ویژه در حوزه صندوق‌های بازنشستگی تجربه شد. صندوق‌های کشوری و لشگری در مدت اشاره شده با کسری بودجه ۴۰۰ همتی مواجه بودند. در آن زمان مجموعه صادرات نفت ماه کمتر از ۴۰۰ هزار بشکه بود. در این شرایط بدهی‌های انباشته‌ای نیز وجود داشت که تامین اجتماعی در مدت مذکور به عنوان ابربدهکار بانکی شناخته می‌شد.

وزیر کار در ادامه اضافه کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اقدامات موثر اقتصادی در بیش از ۲.۵ سال اخیر، بسیاری از مشکلات اشاره شده صندوق‌ها حل شد.

وی توضیح داد: بخش قابل توجهی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان سال محقق خواهد شد. اقدامات بزرگی در دوره دولت سیزدهم در حوزه صندوق‌های بازنشستگی صورت گرفته است.

مرتضوی افزود: بازتعریف تولید و ایجاد زنجیره ارزش در چرخه تولید با احیای بیش از ۶۰۰۰ واحد تولیدی در دولت سیزدهم تا اکنون محقق شده است.

او در ادامه همایش امروز تاکید کرد: در مجموعه شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه در راستای تحقق شعار سال اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است.

وی گفت: ماهانه بالغ بر ۲۲ همت برای حقوق و مستمری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌شود که از این میزان ۲۰.۵ همت از محل منابع عمومی و بودجه دولت تامین می‌شود.

وزیر کار بیان کرد: در بیش از دو سال و نیم دولت سیزدهم تعداد قابل توجهی طرح جدید به بهره‌برداری رسیده و توسعه زنجیره ارزش را شاهد هستیم و این اقدامات در راستای دستیابی به بهره‌وری بیشتر است.

او همچنین اضافه کرد:امیدواریم با تدابیر مدیران جهادی بتوانیم به صورت سنواتی در هر سال ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش وصولی از خزانه عمومی را داشته باشیم و با سرمایه‌گذاری بهینه در این حوزه گام برداریم.

مرتضوی توضیح داد: دولت دغدغه معیشت بازنشستگان را دارد و در این راستا طرح‌هایی در دست تهیه و اجرا است.

در پایان مراسم امروز، بهره‌برداری از ۱۲۴ پروژه‌ مختلف در حوزه‌های متنوع اقتصادی هلدینگ‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری با پیام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به صورت همزمان در ۱۵ شرکت در سراسر کشور افتتاح و آغاز شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها