کد خبر: 703176
تاریخ انتشار :

اسماعیلی: دخالتی در داوری فیلم فجر نداشته‌ام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ دخالتی در داوری فیلم فجر نداشته‌ام. امسال اتفاقات مهمی در جشنواره رخ داد چراکه این رویداد بعد از ۴۲ سال، امسال در نزدیکترین جایگاه به تحقق آرمان‌های مردم ایران در حوزه سینما قرار گرفت.

اسماعیلی: دخالتی در داوری فیلم فجر نداشته‌ام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدارش با مقامات عربستان گفت: با دولت عربستان وارد فضای جدیدی از تعاملات شده‌ایم، مقرر شد زمینه رفت و آمد مقامات و مسئولان فرهنگی دو کشور تسهیل شود و در این زمینه تفاهم نامه های جدیدی نوشته خواهد شد.

وی در خصوص مالیات هنرمندان گفت: تلاش داریم تفاهم نامه جامع مالیاتی را با سازمان مالیاتی برای اهالی هنر تنظیم کنیم. فضای حمایتی دولت از محصولات فرهنگی و اهالی فرهنگ نباید آسیب ببیند و این خط قرمز من است.

وی اظهار داشت: سیاست نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رویدادهایی نظیر جشنواره فیلم فجر، تربیت و معرفی استعدادهای برتر، شایسته و خلاق و متعهد در عرصه فیلم و هنر است که در این بخش هم اتفاق خوبی افتاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هفته گذشته کتاب سال با حضور رئیس جمهور برگزار شد که جلسه بسیار فاخری بود و در انتهای بهمن ماه نیز نمایشگاه رسانه‌های ایران با مشارکت اهالی رسانه را داریم.

اسماعیلی بیان کرد: بعد از چند سال تعطیلی به همت همکاران من در معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور بیش از ۶۰۰ واحد خبری، خبرگزاری، روزنامه و انسان‌رسانه و بخش‌های دیگر برگزار می شود،که همه اهالی رسانه می توانند از این فضای آموزشی و گفت و گو محور استفاده لازم را ببرند.

دخالتی در داوری فیلم فجر نداشته‌ام

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در روز یکشنبه ۲۲ بهمن، گفت: دخالتی در داوری فیلم فجر نداشته‌ام. امسال اتفاقات مهمی در جشنواره رخ داد چراکه این رویداد بعد از ۴۲ سال، امسال در نزدیکترین جایگاه به تحقق آرمان‌های مردم ایران در حوزه سینما قرار گرفت.

اسماعیلی اظهار داشت: کارهای محتوایی فاخری در مورد مفاخر مردم ایران در نهضت ملی نفت، جنبش ۱۵ خرداد، شهدای عالی‌مقام دفاع مقدس، روایت‌های اثرگذار در حضور بانوان قهرمان در میادین سخت مانند دفاع مقدس، زلزله و مفاخر فرهنگی تولید شد که باعث سرافرازی جامعه هنری و سینمایی کشور شد.

وی ضمن قدردانی از همه مشارکت‌کننده‌های نهادهای حاکمیتی و بخش‌های خصوصی، تصریح کرد: استقبال مردم بسیار بالا بود، در تهران بیش از ۸۰ نوبت پخش فوق‌العاده داشتیم و با حضور چشمگیر مشتاقان سینما تا ۳ صبح سینماها پذیرای مردم بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این امر نشان داد که اگر سینمای ما تولیدات محتوایی متناسب با ارزش‌های ایرانی - اسلامی داشته باشند هم مخاطبان بالایی دارد و هم مورد توجه اصحاب تخصصی این حوزه است که من این اتفاق مبارک را به همه اصحاب هنر و سینما تبریک می‌گویم. 

اسماعیلی در ادامه به برگزاری جشنواره موسیقی اشاره و عنوان کرد: امسال برای اولین بار جشنواره سرود فجر انقلاب اسلامی در کنار این جشنواره هم در حال برگزاری است و این سالن‌ها مملو از مشتاقان حوزه موسیقی عمومی و مقامی، محلی و منطقه‌ای است.

بار مالی جدیدی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه تحمیل نمی‌کنیم

اسماعیلی درباره تعیین تکلیف مالیات مطبوعات به خصوص در حوزه آگهی‌ها هم گفت: همکاری مناسبی با رئیس سازمان مالیاتی کشور و وزیر امور اقتصادی و دارایی صورت گرفته و جلسات متعددی هم برگزار شده است.مساله مالیات تنها در بحث حوزه رسانه‌ها نیست بلکه در حوزه کتاب، موسسات فرهنگی و موسسات قرآنی نیز همکاران فرهنگی دچار نگرانی هستند.

وی ادامه داد: بنای ما این است که هیچ اتفاق نگران کننده مالیاتی جدیدی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه نیفتد و تلاش بر این است که به‌زودی با امضای تفاهمنامه جامع‌ این دغدغه‌ها به طور کلی مرتفع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنای ما این است که هر اتفاقی که می‌افتد نباید فضای حمایتی ما از رسانه‌ها و حوزه فرهنگ و هنر آسیب ببیند و خط قرمز من این است که فضای حمایتی دولت از محصولات و فعالیت‌های فرهنگی نباید آسیب ببیند و با هر آسیبی مخالفیم.

اسماعیلی افزود: هر چند که مالیات حق مردم و حق حاکمیت است اما نمی خواهیم به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که اکنون هم با مشکلات زیادی مواجه هستند، بار مالی جدید تحمیل کنیم.

وی درباره دیدار خود با سفیر عربستان نیز گفت: ما با دولت عربستان سعودی وارد فضای جدیدی از تعاملات شده‌ایم و هر دو کشور علاقه‌مند به گسترش این تعاملات هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: در این دیدار مقرر شد زمینه رفت و آمد مقامات فرهنگی دو کشور تسهیل شود و از آنجا که بسیاری از تفاهم نامه‌های قبلی منقضی شده است، تفاهمنامه‌های جدیدی با همتایان سعودی به امضا خواهیم رساند و امید است این کار به سرعت اتفاق بیفتد و شرایط ارتقای همکاری‌ها فراهم شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها