کد خبر: 703779
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

تازه‌ترین جزئیات از لیست شورای ائتلاف

لیست نهایی شورای ائتلاف تا ۲۴ ساعت قبل از شروع تبلیغات اعلام خواهد شد.

تازه‌ترین جزئیات از لیست شورای ائتلاف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - لیست‌های انتخاباتی در آخرین روزهای منتهی به انتخابات درحال تکمیل شدن است و هر روز خبر تازه‌ای در این باره منتشر می‌شود. مثلا درباره لیست شورای ائتلاف که تا همین یکی ، دو روز قبل می‌گفتند فقط سرلیستی قالیباف در آن قطعی شده، اطلاعات جدیدی در دسترس است. 

آنطور که سخنگوی شورای ائتلاف می گوید: شاکله لیست این شورا تقریبا بسته شده و می دانیم که ۷ نفر از بانوان و سه یا چهار نفر از روحانیون در لیست جدید حضور خواهند داشت.

امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف دیروز در جریان بازدید خود از غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات گفت: احتمالا تغییر و تحول هم وجود دارد البته نمایندگانی از تهران بر اساس کار گروه ارزیابی نظارتی که داشتیم علیرغم ارادتی که به آنها داریم مجبوریم از آنها خداحافظی کنیم چون گفتیم که عقد اخوت با کسی نبسته ایم و تلاش می‌کنیم نمایندگان بهتری را برای ورود به مجلس به مردم معرفی کنیم.

وی افزود: با گروههای سیاسی مذاکراتی انجام شده و تلاش می کنیم تا روند کار تکمیل شود و امیدواریم با اجماع حداکثری به نتیجه خوبی برسیم و تا جمعه جلسه پایانی شورای انتخاب را برگزار کنیم.

گفتنی است، ابوالفضل عمویی، نماینده تهران نیز در گفت‌وگویی درباره اینکه آیا شورای ائتلاف با احزاب فعال در انتخابات ائتلاف خواهد کرد یا نه ، گفته: گفت و گوی شورای ائتلاف با گروه‌های مختلف وجود دارد و شورای ائتلاف در برگیرنده احزاب و گروه‌های مختلف است. البته تلاش می‌شود که این گروه‌ها در مسیر انتخاب نقش آفرینی کنند که اگر نامزدی را برای مجلس مفید فایده می‌دانند، این فرصت را برای حضور وی در مجلس از دست ندهند و آن نامزد به فهرست نهایی اضافه شود.

ائتلاف با احزاب و گروه‌های اصولگرا در قالب شورای ائتلاف درحالی هنوز محل بحث است که امید زیادی به همراهی برخی گروه‌ها مثل پایداری و شریان وجود ندارد. همچنان درباره همسویی برخی گروه‌های سیاسی نیز تردیدی نیست. مثلا بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفته: خارج از شورای ائتلاف برای معرفی نامزدهای انتخابات تصمیم نمی‌گیریم چون براساس تعهدمان به شورا عمل می‌کنیم. 

او با اشاره به معرفی 10 نفر به شورا ، گفته:  ما بر روی هیچ نامزدی تاکید نداریم و هر فردی که از این ۱۰ نفر را معرفی کردیم، حذف کنند مشکلی نداریم چون وقتی شخص وارد ائتلاف شود تعهدش شرعی است و نباید هر بادی که می‌آید به آن جهت برود. 

 

۸
۰

 

باشگاه خبرنگاران/ دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: خارج از شورای ائتلاف برای معرفی نامزدهای انتخابات تصمیم نمی‌گیریم چون براساس تعهدمان به شورا عمل می‌کنیم.

 

حبیب‌الله بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره لیست شورای ائتلاف برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال قرار بر این شد که هر جریان سیاسی که عضو شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی است ۱۰ نفر را به شورا برای مصاحبه معرفی کند.

وی ادامه داد: بنده در گروه انتخاب بودم و شش نفر از ۱۰ نفری که معرفی کردیم آقای توسلی از منطقه پردیس در شرق تهران، آقای حسینیان، آقای فتوحی، آقای فارسیجانی، آقای عبدالملکی و آقای سید کمال هدایی هستند که چهار نفر نمرات خوبی داشتند.

 

 

 

عضو شورای ائتلاف اظهار کرد: منتظر هستیم ببینیم چه مقدار از نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی هستند و یا از کسانی که جدیدا براساس مصوبه شورای ائتلاف معرفی کردیم برای لیست سی نفره انتخاب می‌شوند.

بوربور افزود: به هر حال هر تعدادی که انتخاب شود یا نشود ما خارج از ائتلاف تصمیمی را در این دوره نخواهیم گرفت، چون به هر حال تفاهم و تعهد کردیم و براساس تعهدمان جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با شورای ائتلاف همکاری می‌کند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی بیان کرد: برخی از لیست‌هایی که الان همانند قارچ شکل گرفتند نام نمایندگان فعلی مجلس و یا از افراد دیگری که ما معرفی کردیم را در لیست‌های خود می‌گذارند که ما حضور افراد خود در این لیست‌ها را تکذیب کردیم و تکذیبیه‌ها در رسانه‌ها اعلام شده است و ان‌شالله از این شیطنت‌ها نکنند که باعث نگرانی دوستان نشود.

وی ادامه داد: آقایانی که می‌خواهند لیست بنویسند برای اینکه لیستشان توانمندتر شود اسم افراد ما را می‌دهند، اما اگر غیر از شورای ائتلاف، دوستان ما را در لیست‌های دیگر بگذارنند آن را تکذیب خواهیم کرد تا این کار را نکنند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما بر روی هیچ نامزدی تاکید نداریم و هر فردی که از این ۱۰ نفر را معرفی کردیم، حذف کنند مشکلی نداریم چون وقتی شخص وارد ائتلاف شود تعهدش شرعی است و نباید هر بادی که می‌آید به آن جهت برود. 

بوربور گفت: اگر از بین ۱۲۰۰ نفر بخواهی ۳۰ نفر را انتخاب کنی امکان دارد برخی جریان‌ها سهم‌خواهی کنند و اگر سهم بدهیم حق کسانی که در مصاحبه‌ها شرکت کردند ضایع خواهد شد بنابراین ما آنچه شورای ائتلاف بر روی آن به نتیجه برسد را قبول می‌کنیم.

عضو شورای ائتلاف همچنین بیان کرد: سه نفری که از قبل بودند آقای روح‌الامینی، آقای رضاخواه و آقای یزدی‌خواه هستند که آقای یزدی‌خواه سهمیه شهرستان ری بودند و در بین آن ۱۰ نفری که معرفی کردیم آقای توسلی، آقای حسینیان، آقای فتوحی، آقای فارسیجانی، آقای عبدالملکی و آقای سید کمال هدایی حضور دارند که در لیست جمعیت ما قرار گرفتند. سه الی چهار نفر دیگر هم بودند که نمی‌دانم در دعوتی که شده بودند حضور داشتند یا خیر. 

 

آنطور که دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفته «لیست نهایی شورای ائتلاف تا ۲۴ ساعت قبل از شروع تبلیغات اعلام خواهد شد تا کار‌های تبلیغاتی انجام شود».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها