کد خبر: 703792
تاریخ انتشار :

پایان سفر امیرعبداللهیان به سریلانکا؛ وزیر خارجه راهی تهران شد

وزیر امور خارجه ایران که در نخستین سفرش و در پاسخ به دعوت همتای سریلانکایی به کلمبو سفر کرده بود پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد این کشور راهی تهران شد.

پایان سفر امیرعبداللهیان به سریلانکا؛ وزیر خارجه راهی تهران شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در نخستین سفرش به سریلانکا و در پاسخ به دعوت همتای سریلانکایی به کلمبو سفر کرد، بعد از دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد این کشور کلمبو را به مقصد تهران ترک کرد.

وی در این سفر ضمن دیدار و گفت‌وگو با علی صبری وزیر خارجه سریلانکا با رانیل ویکرمسینگه رئیس جمهور و دنیش گوناواردانه نخست‌وزیر هم دیدار و در نشست خبری مشترک با همتای خود حضور یافت. وزیر خارجه سریلانکا در دیدار امیرعبداللهیان از آمادگی کشورش برای اجرای پروژه‌های اقتصادی توسط ایران در سریلانکا خبر داد و ۲ وزیر خارجه بر برقراری پروازهای مستقیم بین ۲ کشور تأکید کردند.

علی صبری در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان ایراز امیدواری کرد که رئیس جمهور ایران بزودی به کلمبو سفر کند.

وزیر امور خارجه ایران هم در نشست خبری مشترک با همتای سریلانکایی با بیان اینکه از امنیت دریایی و کشتیرانی در خلیج فارس، اقیانوس هند و منطقه قویا حمایت می‌کنیم، گفت: رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را قویا به خطر انداخته است.

دنیش گوناواردانه نخست‌وزیر سریلانکا هم در دیدار امیرعبداللهیان بر علاقه‌مندی کشورش برای استفاده بیشتر از توان خدمات فنی و مهندسی ایران تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین سه‌شنبه شب در نشستی با حضور سفیر، کارکنان سفارت و روسای نهادهای ایرانی مستقر در سریلانکا شرکت کرد.

قرار بود حسین امیرعبداللهیان بهمن ۱۴۰۰ به هند و سپس سریلانکا سفر کند که به دلیل ابتلای وزیر خارجه هند به کرونا این سفر به تعویق افتاد.

حسین امیرعبداللهیان پیش از انجام این سفر در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات به عالی سریلانکا عازم این کشور هستم. رایزنی‌ برای گسترش همکاری‌ها در حوزه اقتصاد، تجارت، کشاورزی، علم و فناوری، خدمات فنی و مهندسی و …در دستورکار مشترک ماست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها