کد خبر: 703995
تاریخ انتشار :

امام جمعه موقت تهران:

داوطلبان از تولید توقعات غیرمنطقی دوری کنند/شنبه بعد از انتخابات همه برنده خواهیم بود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مدت زمان تبلیغات کاندیداهای انتخابات، گفت: کاندیداها مواجهه خردمندانه و اخلاقی را مد نظر قرار دهند و با پرهیز از دوقطبی سازی کاذب و با نمایش یک رقابت اخلاقی از تولید توقعات غیر منطقی، سیاه نمایی و زیر سئوال بردن دستاوردها دوری کنند.

داوطلبان از تولید توقعات غیرمنطقی دوری کنند/شنبه بعد از انتخابات همه برنده خواهیم بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه مقدمات خوبی برای برگزاری انتخابات انجام شده است و ۷۵ درصد از کاندیداها تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: انتخابات برای ملت ما اتفاق شیرینی است که هدیه خداوند اهل بیت و شهدا به ما است.

وی با بیان اینکه انتخابات هوای تازه و نشاط در جامعه است، تصریح کرد: در انتخابات امکان دست به دست شدن قدرت در عرصه‌های مختلف به وجود می‌آید که مصداق امر جامع است و یکی از برترین مصادیق مسئولیت اجتماعی مشترک به شمار می‌رود.

حاج علی اکبری با بیان اینکه انتخابات پیش رو آوردگاه بزرگی برای ملت ایران است، خاطرنشان کرد: همه خوبان و دوستداران انقلاب به حضور آگاهانه و پرشور برای انجام این رسالت بزرگ دعوت می‌کنند و امام راحل نیز حضور در انتخابات در هر شرایطی را یک واجب بزرگ می‌دانستند و ترک آن را گناه کبیره عنوان می‌کردند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر دشمنان و کل جریان ضد انقلاب و ضد ایران زیر پرچم کفر جهانی، پرچم مقابله با انتخابات را به دست گرفته‌اند و بیش از ۵۰۰ شبکه کثیف علیه انتخابات سخن پراکنی می‌کنند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید همت گفت: شهید همت می‌گفتند هر وقت تردید داشتید ببینید آتش دشمن کجا را هدف قرار داده است و آنجا همان جبهه خودی است، امروز آتش دشمن علیه انتخابات است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امیدواریم به لطف پروردگار در جمعه آینده که جمعه وحدت، آگاهی، زمان شناسی و دشمن شناسی است، ملت عزیز یک بار دیگر در این تاریخ مشعشع و پرافتخار صحنه دیگری از حماسه بزرگ دشمن شکن را خلق خواهند کرد و تصویر ایران قوی و ایران فردا را پیش روی بشریت قرار خواهند داد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در هفته حساس تبلیغات قرار داریم، گفت: ان شاءالله کاندیداها مواجهه خردمندانه و اخلاقی را مد نظر قرار دهند و با پرهیز از دوقطبی سازی کاذب و با نمایش یک رقابت اخلاقی از تولید توقعات غیر منطقی، سیاه نمایی و زیر سئوال بردن دستاوردها دوری کنند.

حاج علی اکبری ادامه داد: ما هم فرصت را غنیمت می‌شماریم و به مطالعه بررسی و مشورت خواهیم پرداخت تا با قصد غربت به دنبال افرادی مومن، انقلابی، پاکدست، خوش سابقه، کارآمد و در خط انقلاب اسلامی باشیم و آنها را شناسایی کنیم و از همه حق خود در انتخابات استفاده کنیم؛ یعنی در تهران به ۱۶ نفر و در خبرگان به ۳۰ نفر رای دهیم و دیگران را هم به حضور در انتخابات دعوت کنیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: ان شاءالله در شنبه بعد از انتخابات نیز با بردباری و مهربانی و رفاقت همه برنده خواهیم بود و برد اصلی برای رهبری و ملت عزیز ایران خواهد بود.

حاج علی اکبری در بخش دیگری از خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران به موضوع جنگ غزه به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام و جهان بین‌الملل اشاره کرد و گفت: جنگ غزه بعد از ۱۴۰ روز به نمایشگاه بزرگ شکست‌های گوناگون استکبار جهانی تبدیل شده است و رژیم غاصب در ۷۵ سال عمر نحس خود هیچ وقت انقدر ضربه نخورده بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دیگر چیزی به نام رژیم جعلی، واقعیت خارجی ندارد و دچار مرگ مغزی شده است، ادامه داد: این رژیم جعلی با زور تنفس مصنوعی، ارسال سلاح و فضاسازی رسانه‌ای این پیکر متعفن را نگهداری می‌کند که این نمایش به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به نسل کشی و جنایات جنگی در غزه که محصول مشترک کمپانی لیبرال دموکراسی غرب و مجامع بین‌الملل و سکوت خیانت بار دولت‌های به اصطلاح اسلامی است، اظهار کرد: با ایستادگی ملت مظلوم غزه نه فقط عزت و شکوه این مردم مظلوم و اسلام و قرآن به جهانیان نشان داده می‌شود، بلکه باعث ایجاد بیداری فطری عمومی برای مردمان گرفتار در چنبره استعمار شده‌ است و امروز حمایت از ملت فلسطین به نماد روشنفکری در جهان تبدیل شده است.

حاج علی اکبری همچنین به حضور ملت شکور و صبار ایران در حماسه بزرگ چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت ایران کاری کارستان کردند و مانور قدرت و زمان شناسی و دشمن شناسی را به جهان نشان دادند و خداوند پاداش حضور آنها را با بارش رحمت و لطف الهی در سراسر میهن اسلامی داد.

وی همچنین به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: رایحه دل انگیز قرآن در کشور ما به برکت انقلاب اسلامی استشمام می‌شود و ان شاءالله به توصیه رهبری برای انس بیشتر با قرآن گوش جان بسپاریم.

امام جمعه موقت تهران به روز نیمه شعبان و روز سربازان گمنام امام زمان اشاره کرد و گفت: عزیزانی که در وزارت اطلاعات این مدال پرافتخار را از امام راحل دریافت کرده‌اند امروز دژ محکمی در برابر تهدیدات سیاسی، امنیتی، نظامی و فرهنگی هستند.

حاج علی اکبری ادامه داد: وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی به یکی از قدرت‌های بزرگ اطلاعاتی در منطقه و جهان تبدیل شده است که مزیت آن اخلاص، تدین، روحیه جهادی و مردم پایه بودن است و از فناوری‌های جدید به شکل بومی در برابر تهدیدات استفاده می‌کنند. اخیرا شاهد پیروزی‌شان در عملیاتی پیچیده در شناسایی و دستگیری عوامل دشمن در ۲۸ کشور جهان بودیم که کار بسیار بزرگی بود.

حاج علی اکبری در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران نیز به برکات و فضائل ماه شعبان و شب نیمه ماه شعبان اشاره کرد و گفت: در سحر پرنور شب نیمه شعبان کسی متولد شد که آب حیات برای بشریت است و وعده خلافت مومنان و حاکمیت اسلام ناب محمدی و عدالت سراسری در جهان به دست او محقق می‌شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: امسال نیمه شعبان را در حالی جشن می‌گیریم که به حمد خدا بزرگترین انقلاب اسلامی معاصر به چهل و پنجمین سال پیروزی خود رسیده است. از طرف دیگر نیمه شعبان را در حالی جشن می‌گیریم که محیط زیست فرهنگی بشر گرفتار خطر نابودی و انقراض نسل با پراکندن ویروس بی‌عفتی و زیر سئوال بردن پیوند خانواده شده است و همچنین اتفاقات فلسطین و غزه از جاهلیت مدرن پرده‌برداری کرده است. در حالی که به شکر خدا، ولایت فقیه که به عنوان نایب امام زمان است در کشور ما پرچم انتظار فرج و بشارت دهنده روز بزرگ را برفراشته است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها