کد خبر: 704028
تاریخ انتشار :

سومین روز از تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس

چهارشنبه شب _ دوم اسفند ۱۴۰۲ - پس از انتشار آگهی اسامی حدود ۱۵ هزار نامزد تایید صلاحیت شده، از ساعت یک دقیقه بامداد پنجشنبه رقابت‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و تا ۸ صبح روز دهم اسفند ادامه خواهد داشت.

سومین روز از تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروز سومین روز از تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. کار نظارت بر تبلیغات انتخاباتی از سوی هیات های اجرایی، هیات های بررسی استانی ، پلیس فتا از پنجشنبه سوم اسفند ماه آغاز  شد.

براساس ماده ۷۴ قانون جدید، دستگاه های اجرایی مکلف شده اند، فهرست امکانات و ظرفیت ها، اعم از سالن های همایش و تجمعات را از فردا در اختیار نامزدها (در چارچوب جدول زمانبندی) به صورت رایگان و یا شبه رایگان (حداقل هزینه) قرار دهند.

صدا و سیما در همین چارچوب، ۲۰۰ کانال استانی ویژه انتخابات راه اندازی کرده است که هر نامزد ۲۰ دقیقه فرصت و امکان ارائه اهداف و برنامه های خود جهت نامزدی را خواهد داشت.

پیام رسان های داخلی مانند بله، ایتا و روبیکا و ... نیز فضای کافی در اختیار نامزدها قرار خواهند داد که بخشی از آن رایگان خواهد بود و البته نامزدها فقط در حوزه انتخابیه خود می توانند استفاده کنند.

بر اساس دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی، نامزدها در آثار تبلیغاتی خود باید اندازه‌های اعلامی یعنی ۱۰۰ در ۷۰ را رعایت کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها