کد خبر: 704114
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

آخرین خبر از لیست شانا و پایداری

لیست منتشرشده از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری درمقایسه با لیست واحد اصولگرایان درس سال ۹۸، یازده اشتراک دارد.

آخرین خبر از لیست شانا و پایداری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - انتخابات به مرحله ارائه لیست‌ها رسیده و وضعیت جریانات و گروه‌های سیاسی بیش از هر وقت دیگری مشخص می‌شود. طبق آخرین اخبار نیز شاهد بالا گرفتن اختلافات در میان اصولگرایان هستیم. اگرچه که شورای وحدت و برخی گروه‌ها تکلیف خود را روشن کرده‌اند اما به نظر می‌رسد تلاش‌های شورای ائتلاف با «پایداری» به جایی نرسیده است. 

شاهد آنکه صبح دیروز خبرگزاری اصولگرای تسنیم لیست مشترک شانا و پایداری در انتخابات را منتشر کرد. لیستی که به سرعت با واکنش سخنگوی پایداری ها روبرو شد و مدعی شد این لیست مورد تایید جبهه پایداری نیست. او البته این لیست را تکذیب هم نکرد.

لیست منتشرشده از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری که نشان از هم‌پیمانی قالیباف با محصولی و آقاتهرانی داشت، شاهد اشتراکاتی با فهرست نهایی اصولگرایان در تهران در انتخابات مجلس یازدهم بودیم، مثلا اینکه محمدباقر قالیباف و مرتضی آقاتهرانی در صدر قرار گرفتند. حضور دهنوی، روح‌الامینی، قاسم‌پور، شریعتی، شریفیان، خضریان، کوثری، لاجوردی و رضوانی در این فهرست نیز دیگر اشتراک آن با فهرست ارائه شده در انتخابات 98 بود.

در پی اخباری که مبنی بر ائتلاف پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد اما شاهد واکنش پایداری و ارائه یک فهرست 25 نفره از سوی آنها بودیم. سایت خبری رجانیوز وابسته به جبهه پایداری اعلام کرد که باوجود گمانه‌زنی‌ها پیرامون‌ اجماع شورای ائتلاف و جبهه پایداری اما همچنان وحدتی میان این دو جریان شکل نگرفته است. این در حالی بود که برخی از چهره‌های رسانه‌ای با انتشار یک فهرست از اجماع پایداری و شورای ائتلاف گفتند!

لیست 25 نفره مورد اشاره اما شامل مرتضی آقاتهرانی، سیدمحمود نبویان، علی خضریان، غلامحسین رضوانی، زهره سادات لاجوردی، زهره طبیب‌زاده، فاطمه آلیا، بتول نامجو، رضا تقی‌پور انوری، ابراهیم کارخانه، مجتبی زارعی، محمدهادی زاهدی وفا، مهدی دهمرده، عباسعلی رهبر، سعید کرمی،امیرحسین ثابتی، اقبال شاکری، محمدمهدی اسعدی، سید محمدجواد ابطحی، محمدحسین محترم، محمدحسن شفق، امیر محبی، بیژن نوباوه و محمود دهقانی و حامد عطاری بود.

 پیش‌ از ارائه این فهرست نیز سخنگوی جبهه پایداری گمانه‌زنی‌هایی که پیرامون اجماع با شورای ائتلاف منتشر شده بود را تکذیب کرده بود. متقی‌فر در واکنش به انتشار لیست غیررسمی شورای ائتلاف و جبهه پایداری در تهران گفت که «گمانه‌زنی‌هایی درباره لیست جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شده که مورد تائید جبهه پایداری نیست».

با همه این‌ها به نظر می‌رسد که تلاش‌های این دو طیف برای رسیدن به اجماع همچنان ادامه دارد. 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها