کد خبر: 704164
تاریخ انتشار :

امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر وارد ژنو شد

/ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وارد ژنو شد.

امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر وارد ژنو شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - حسین امیر عبداللهیان بامداد دوشنبه ۷ اسفندماه برای شرکت و سخنرانی در پنجاه و پنجمین  نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وارد ژنو شد .

طبق برنامه ریزی انجام شده ،سخنرانی وزیر امور خارجه جمهوری ایران در این نشست در روز دوشنبه ۷ اسفندماه انجام می شود .

نشست شورای حقوق بشر سازمان مل از 26 فوریه تا 6 آوریل (7 اسفند تا 18 فروردین) در ژنو سوئیس برگزار می شود و کارشناسان مسائل بین الملل معتقد هستند  که این نشست فرصتی است تا در این نشست‌ها به منظور ایجاد فشار بین‌المللی و تاثیرگذاری بر رژیم اشغالگر صهیونیستی ،اقداماتی از سوی کشورها و سازمان های حقوق بشری برای توقف جنایت های رژیم اسراییل علیه مردم غزه  انجام شود.

با اساس آنچه که بحرینی سفیر جمهوری اسلامی ایران  در ژنو اعلام کرده است ، ایران در کنار کشورهای اسلامی و همفکر که حامی مردم فلسطین هستند، در نشست 55 شورای حقوق بشر صدای مظلومیت مردم فلسطین خواهد بود. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان حضور در ژنو در روز دوشنبه ۷ اسفندماه  در دو نشست «بخش عالی رتبه کنفرانس خلع سلاح » و همچنین نشستی با محوریت موضوع فلسطین نیز سخنرانی می کند .

ملاقات و گفتگوی دوجانبه با وزیران امور خارجه برخی کشورهای شرکت کننده در  نشست شورای حقوق بشر و نیز مسئولان عالی سازمان ملل متحد از دیگر برنامه های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها