کد خبر: 704168
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

ماجرای خبرچین دردسرساز در آمریکا / وقتی روسها سکوت می کنند

با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی، بار دیگر رسانه ها و منابع آمریکایی موضوع دخالت دیگر کشورها در انتخابات را مطرح کرده اند.

ماجرای خبرچین دردسرساز در آمریکا / وقتی روسها سکوت می کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی، بار دیگر رسانه ها و منابع آمریکایی موضوع دخالت دیگر کشورها در انتخابات را مطرح کرده اند. در این میان، وسواس خاصی از سوی رسانه های غربی در خصوص دو کشور روسیه و چین وجود دارد. در سال 2016 میلادی، مقامات ارشد حزب دموکرات، افشای ایمیلهای محرمانه هیلاری کلینتون( که منجر به شکست وی در انتخابات شد ) را مرهون همراهی روسها و ترامپ قلمداد می کردند اما این موضوع قویا از سوی مسکو و ستاد انتخاباتی ترامپ رد شد. دادستان‌ها در آمریکا می‌گویند یک خبرچین سابق اف‌بی‌آی، که به دروغ گرفتن درباره جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و پسرش هانتر متهم شده است، تماس‌هایی در سطح بالا با دستگاه اطلاعاتی روسیه دارد.

این ادعاها علیه الکساندر اسمیرنوف، ۴۳ ساله، در اسنادی که وزارت دادگستری تحویل دادگاه داد تشریح شده است. اسمیرنوف متهم است زمانی که ادعا کرده بود شرکت انرژی بوریسما در اوکراین به جو و هانتر بایدن رشوه پرداخت کرد دروغ گفته است.او هفته پیش رسما متهم شد در بیانیه‌های خود به به اف‌بی‌آی (پلیس آگاهی فدرال) دروغ گفته است.تلاش جاری جمهوری‌خواهان برای استیضاح آقای بایدن تا حدودی بر ادعاهای آقای اسمیرنوف استوار شده و همین مسئله، ماهیت این استیضاح را نیز زیر سوال برده است. 

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است که وی  بعد از بازگشت به آمریکا با یک پرواز خارجی در شهر لاس وگاس در ایالت نوادا دستگیر شد.

دادستان‌ها از دادگاه خواستند  اسمیرنوف، شهروند آمریکایی اسرائیلی، تحت بازداشت بماند چون با سازمان‌های اطلاعاتی روسیه ارتباط دارد!وزارت دادگستری می‌گوید که او تماس‌های خود با روسیه را برای یک مامور اف‌بی‌آی که مسئول او بود فاش کرد و گفت که می‌تواند از این تماس‌ها - که دادستان‌ها «مفصل و بسیار اخیر» توصیف می‌کنند - برای ترک آمریکا استفاده کند.براساس این اسناد اسمیرنوف در دسامبر ۲۰۲۳ در نشستی در خارج از آمریکا با «یک عضو بلندپایه یک سازمان اطلاعات خارجی روسیه» شرکت کرد.به گفته وزارت دادگستری اسمیرنوف به مسئول خود در اف‌بی‌آی گفت دریافته که دستگاه اطلاعاتی روسیه توانسته «چندین» تماس تلفنی در یک هتل مشخص، از سوی شخصیت‌های برجسته آمریکایی، را استراق سمع کند.در این بخش از اسناد تحویلی به دادگاه از این هتل نام برده نشده است.

ادعا می‌شود که اسمیرنوف گفت که می‌توان از محتویات این مکالمات به عنوان «اطلاعات حساس برای باج‌گیری» در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ استفاده کرد.دیوید وایز، دادستان ویژه - که تحقیقات درباره هانتر بایدن تحت نظر او بوده - آقای اسمیرنوف را به ارائه «اطلاعات تحقیرآمیز کذب» به اف‌بی‌آی درباره رئیس جمهور آمریکا و پسرش در ژوئن ۲۰۲۰ متهم کرده است.دادستان‌ها ادعا می‌کنند که  اسمیرنوف به دلیل «نداشتن دلی خوش» از رئیس جمهور آمریکا چنین کرده بود.اگر او محکوم شود با حداکثر ۲۵ سال حبس مجازات خواهد شد.در هر حال، دستگیری این خبرچین ، خبر خوبی برای جمهوریخواهان و ترامپ محسوب نمی شود و می تواند در مبارزه قضایی دموکراتها و جمهوریخواهان در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024، نوعی فرصت خوب برای دموکراتها ایجاد کند. باید مشاهده کرد که پاسخ مقامات امنیتی و دولتی روسیه نسبت به ادعای مطرح شده در خصوص اسمیرنوف چه خواهد بود.....


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها