کد خبر: 704336
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

آیا نامزد جنجالی از ترامپ حمایت خواهد کرد؟!

شکست نیکی هیلی در رقابتهای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا بیش از پیش مسجل شده و وی تقریبا شانسی برای پیروزی بر ترامپ ندارد.

آیا نامزد جنجالی از ترامپ حمایت خواهد کرد؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - شکست نیکی هیلی در رقابتهای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا بیش از پیش مسجل شده و وی تقریبا شانسی برای پیروزی بر ترامپ ندارد. شکست اخیر وی در ایالت کارولینای جنوبی ، به نوعی وی را از حضور در دور نهایی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر2024 ناامید ساخته است. با شمارش ۹۲.۴۷ درصد آرا، ۶۰.۱ درصد به دونالد ترامپ و ۳۹.۲ درصد به نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل رای دادند.این اختلاف رای در حزب جمهوریخواه معنادار است! 

پس از انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت‌های آیووا، نیوهمپشایر و نوادا، ترامپ این بار در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شد.انتخابات مقدماتی بعدی هر ۲ حزب جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قرار است در تاریخ ۲۷ فوریه (۸ اسفند) در ایالت میشیگان برگزار شود؛ ایالتی که جوامع مسلمان و عرب‌تبار آمریکایی آن بار‌ها با راه‌اندازی پویش‌هایی تهدید کرده‌اند که به دلیل موضع جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در قبال جنگ غزه به او رای نخواهند داد.انتخابات میشیگان از حساسیتهای ویژه ای برای هر دوحزب دموکرات و جمهوریخواه برخوردار است زیرا می تواند انعکاس از مدل و الگوی رای دهی شهروندان این ایالت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باشد. اگر ترامپ بتواند مانند سال 2016 میلادی در میشیگان پیروز شود، احتمال راهیابی مجدد وی به کاخ سفید بسیار بالا خواهد بود. فراتراز آن، الگوی رای دهی ایالت میشیگان بر دو ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسین نیز تاثیرگذار خواهد بود.سه ایالتی که در آن بایدن توانست پیروز انتخابات سال 2020 شود. 

پیش از انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای جنوبی، دونالد ترامپ در نشست سالانه «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران» ضمن انتقاد شدید از جو بایدن، گفت: به دلیل زوال عقلی و سوابق کاری بایدن، اگر او مجددا رئیس‌جمهور شود، تمام موسسات آمریکایی فرو خواهند پاشید.

در مقابل، نیکی هیلی این روزها بیشتر به آینده سیاسی خودمی اندیشد. او بابت حمایت از ترامپ در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری تحت فشار سران حزب جمهوریخواه و برخی سناتورها مانند لیندسی گراهام، تد کروز و تام کاتن قرار دارد. نیکی هیلی که پیشتر وعده داده بود در انتخابات کارولینای جنوبی که «ایالت مورد علاقه» او است، پیروز خواهد شد، این بار هم رای کافی را در برابر رقیبش کسب نکرد. او دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را «آشفته» و خود این رئیس‌جمهور سابق را فردی «سمی» می‌خواند.اما شاید این موضع گیری طی هفته های آتی تغییر پیدا کند. فعلا نیکی هیلی تمایلی نسبت به انصراف خود از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ندارد اما برگزاری انتخابات در روز سه شنبه بزرگ ( 5 مارس امسال) می تواند این معادله را تغییر دهد! 

رئیس جمهور سابق آمریکا نیز تلاش می کند با نادیده انگاشتن رقابتهای درون حزبی و اصلی ترین رقیب خود یعنی نیکی هیلی، صرفا بر روی دور پایانی رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2024 متمرکز شود. دونالد ترامپ سخنرانی پیروزی خود را در کلمبیا، مرکز و دومین شهر بزرگ ایالت کارولینای جنوبی عنوان کرد و گفت: تا به حال حزب جمهوری‌خواهان را به این اندازه متحد ندیده‌ام. کشور ما مجددا مورد احترام قرار خواهد گرفت.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها