کد خبر: 704422
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حمیدرضا ترقی

خاستگاه لیست شورای وحدت تحزب است

یک عضو مؤتلفه اسلامی گفت: لیست شورای وحدت می‌تواند این تحول مورد نظر مردم را رقم بزند.

خاستگاه لیست شورای وحدت تحزب است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: شورای وحدت در انتخابات مجلس دوازدهم با لیست خود توانست ثابت کند می‌شود هم پای اعتقادات اصیل انقلابی ایستاد و هم بدون سیاسی‌بازی‌ها و با تکیه بر تخصص‌گرایی و کارآمدی در جهت احقاق حقوق عمومی گام برداشت.

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا و از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «خاستگاه لیست شورای وحدت احزاب و تشکل‌های سیاسی با نظر روحانیت است. طبیعتا احزاب وقتی پیشنهاددهنده نامزدها باشند، افرادی تربیت‌شده حزبی عناصر لیست انتخاباتی را شکل می‌دهند. چنین افرادی دو ناظر دارند؛ نخست شورای وحدت و دوم حزب‌متبوعشان که از سوی آن حزب‌ معرفی شده‌اند. معمولا افرادی که تعهد حزبی دارند، دقت بیشتری در رفتار، کردار و مواضع‌شان دارند زیرا باید پاسخگوی حزب‌شان باشند».

او ادامه داد: «پشتوانه فکری نفرات موجود در لیست شورای‌وحدت مشورت‌های احزاب است. احزاب در ادامه مسیر هم مطالبات مردم را به فرد حزبی‌شان‌ که وارد مجلس شده است، ارائه می‌دهند و از این طریق بر کیفیت عملکرد نمایندگان افزوده می‌شود. از این منظر تفاوت محسوسی میان لیست شورای وحدت با سایر لیست‌ها وجود دارد. از سوی دیگر لیست شورای وحدت به دلیل خاستگاه حزبی‌اش از پایین به بالا بسته شده؛ یعنی یک فرد از بالا با تحکم نفرات را تعیین نکرده است. از سوی دیگر در این لیست هم سابقه و تجربه و هم جوانگرایی را می‌بینیم و البته تخصص که در همه نیروهای باسابقه و جوان دیده می‌شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «از ابتدای سال که رهبر انقلاب اسلامی موضوع انتخابات را مطرح کردند، تأکیدشان بر تحول بود. طبیعی است تا تغییر رخ ندهد، تحولی هم صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین ضمن اینکه باید گفت برخی از نمایندگان کنونی مجلس عملکرد خوبی داشتند اما بخشی از آنها روحیه تحولگرایی لازم را نداشتند. مردم باید با تشکیل مجلس دوازدهم احساس کنند که قرار است با تحولاتی واقعی در قوه مقننه روزهای بهتری را تجربه کنند و حتما لیست شورای وحدت می‌تواند این تحول را رقم بزند».

ترقی در پایان درباره ائتلاف شورای ائتلاف که نزدیک به قالیباف است با جبهه پایداری گفت: «به هر حال ائتلاف این دو جای تعجب دارد زیرا در گذشته سازگاری با یکدیگر نداشتند اما به هر حال تفاهم‌هایی در انتخابات با یکدیگر کرده‌اند. دنیای سیاست گویا دنیای معامله‌گری شده است. این ائتلاف اگر با عدول از مواضع باشد یک بحث است و اگر نه بحث دیگری است که امیدواریم این دو طیف از مبانی و مواضع‌شان صرفا برای یک انتخابات عدول نکرده باشند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها