کد خبر: 705008
تاریخ انتشار :

فرمانده سپاه: با گلوله نمیتوان یک ملت را از پیشرفت باز داشت

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اینکه دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کنند پدیده‌ای شگفت‌انگیز و تصوری نابه‌جا درباره این است که می‌توان با گلوله، یک ملت را از پیشرفت باز داشت.

فرمانده سپاه: با گلوله نمیتوان یک ملت را از پیشرفت باز داشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرلشکر حسین سلامی در همایش «روایت پیشرفت؛ ۴۰ سالگی دانشگاه امام حسین(ع)»، با بیان اینکه امروز حتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، قرن‌های پنجم و ششم هجری که مقدمه‌ جهش و تحول علمی در اروپا به نام رنسانس است را عصر طلایی اسلام می‌نامند، اظهار کرد: ما دوباره اراده کرده‌ایم تا آن شکوه فراموش‌شده را احیا کنیم و دوباره مجد و عظمت علمی، هنری و فرهنگی جهان اسلام که عناصر اصلی شکل‌دهنده به تمدن اسلام هستند را دوباره بازگردانیم. این اراده انقلاب ماست و کار امکان‌پذیری است.

وی افزود: دشمنان امروزی اسلام و ایران برای همین با این اراده سر ستیز دارند. نبرد دشمنان با ما بر سر ارائه‌کردن یا ارائه‌نکردن مدل است. اگر الگوی ظهور یک تمدن جدید در پرتوی اسلام، مستقل از جاذبه سیاسی قدرت‌ها شکل گیرد، این جاذبه جدید حتماً غلبه خواهد کرد و آن تمدن شکل خواهد گرفت.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پایه اصلی تمدن بر علم، فرهنگ، هنر، اندیشه، معماری و قدرت است، یادآور شد: اینکه دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کنند پدیده شگفت‌انگیزی است. این یک تصور نابه‌جا در این باب است که می‌توان با گلوله یک ملت را از پیشرفت باز داشت.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها