کد خبر: 705082
تاریخ انتشار :

اقدامات ارتش و سپاه برای سیل سیستان و بلوچستان

در راستای دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت و استمرار امدادرسانی‌ها در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، تجهیزات امدادی، ترابری و خدمات درمانی جدیدی به مناطق سیل زده اعزام شد.

اقدامات ارتش و سپاه برای سیل سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر سرتیپ دوم عادل حیدری ارشد نظامی ارتش در سیستان و بلوچستان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی نزاجا گفت: در راستای دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تقویت و استمرار امدادرسانی ها در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، تجهیزات امدادی، ترابری و خدمات درمانی جدیدی به مناطق سیل زده اعزام شد.

اقدامات ارتش و سپاه برای سیل سیستان و بلوچستان

وی با بیان این‌که «از اولین ساعات جاری شدن سیل در بخش‌هایی از این استان، یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران به منطقه اعزام شده‌اند»، افزود: نیروی انسانی مجرب، بالگرد های هوانیروز، انواع خودروهای سبک و سنگین، تیم های امداد و نجات و انواع نفربرهای آبی و خاکی به مناطقی از شهرهای خاش، ایرانشهر، باهوکلات و دشتیاری با تمام توان در حال امداد رسانی به مردم سیستان و بلوچستان هستند و تا هر زمان که لازم باشد در کنار مردم این منطقه حضور خواهند داشت.

هم‌چنین تاکنون تعداد ۱۰۰۰ پرس غذای گرم ، ۱۰۰۰ بطری آب معدنی، ۲۰۰تخته پتو، ۲۰۰ بسته معیشتی توسط گروه پدافند هوایی چابهار در بین سیل زدگان توزیع شده و کار لایروبی منازل و معابر نیز توسط کارکنان این یگان در حال انجام است.

همچنین تیم پزشکی گروه پدافند هوایی چابهار برای امداد به بیماران و آسیب دیدگان به همراه اقلام دارویی مورد نیاز نیز به مناطق سیل زده اعزام شده‌ است.

نیروی زمینی سپاه هم از نخستین ساعات بارش‌های شدید و سنگین و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطقی از جنوب استان سیستان و بلوچستان و وقوع سیلاب، با ظرفیت‌های انسانی و تجهیزاتی و تدارکاتی خود در منطقه، در حال خدمت رسانی شبانه روزی به سیل زدگان است.

به دنبال حادثه سیلاب و طغیان رودخانه ها در مناطقی از شهرستان های دشتیاری، چابهار، قصرقند و بخش های تلنگ و پلان و پیرسهراب و محاصره ده ها روستا در سیل، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از پیشگامان مردمیاری در این مناطق بود که کار امدادی خود را از نخستین ساعت ها به طور شبانه روزی آغاز کرد.

از اولویت های این نیرو در اولین ساعات وقوع حادثه، پشتیبانی و  همچنین تهیه و ترابری اقلام و ملزومات و نیازمندی های فوری سیل زدگان بود که با بهره گیری از کمک ها وظرفیت و ذخایر غذایی و تدارکاتی قرارگاه در اولین گام محموله ای معادل ۱۵میلیارد ریال از این اقلام با استفاده از ظرفیت خودرویی سبک و سنگین قرارگاه به مناطق سیل زده ارسال گردید و با توجه به شرایط دشوار در برخی از این مناطق، دو فروند بالگرد نیروی زمینی سپاه به خدمت رسانی و مردم یاری و کار امداد و نجات و رساندن اقلام ضروری مورد نیاز سیل زدگان اختصاص پیدا کرد.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اولین مرحله بیش از ۶۰۰ کیسه آرد، ۲۰۰ تخته پتو، ۲۰۰ تخته روفرشی، ۳۰۰ کیسه خواب، ۳۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، عدس، رب گوجه،کنسرو، ۸۰ سری ظروف آشپزخانه، ۴۰ کپسول گاز، ۲۰۰ گالن آب، ۲۰۰ لیتر مواد شوینده و بهداشتی و... در اختیار سیل زدگانی قرار داد که در این حادثه دچار خسارت و آسیب شده بودند.

طی عملیات امداد و نجات قرارگاه قدس سپاه در شرایط اولیه بحرانی منطقه سیل زده، تعداد زیادی از هم وطنان به مناطق امن انتقال داده شده و ده ها رأس از احشام و گوسفندان اهالی این مناطق نیز نجات داده شد.

نیروی زمینی سپاه در مراحل گوناگون از نخستین ساعات تا این لحظه که سیل فروکش کرده است، در جریان امداد و نجات، پشتیبانی و تدارکات و رساندن اقلام و نیازمندی های ضروری، جابجایی سیل زدگان، بهداشت و درمان، اسکان موقت، ترابری هوایی و... در کنار مردم بوده است و در مرحله بعد نیز برای ترمیم فوری جاده های مواصلاتی و ترمیم زیرساخت های آسیب دیده در مناطق سیل زده با ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات فنی و مهندسی خود در کنار مجموعه های خدمت رسانی و مردمیاری قرار دارد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها