کد خبر: 705837
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

بایدن در صورت شکست محاکمه می شود؟

اگرچه پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 قطعی نیست، اما وی از اکنون خود را برنده مطلق این ماراتن قلمداد می کند.

بایدن در صورت شکست محاکمه می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - اگرچه پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 قطعی نیست، اما وی از اکنون خود را برنده مطلق این ماراتن قلمداد می کند. نکته مهم تر اینکه رئیس جمهور سابق آمریکا در حال ترسیم دوران پساانتخابات و تهدید دموکراتها و شخص بایدن است. ترامپ در این خصوص، ساختار قضایی آمریکا را هدف قرار داده و اعلام نموده به اصلاحات روبنایی در این ساختار اکتفا نخواهد کرد. به عبارت بهتر، رئیس جمهور سابق آمریکا در صدد ایجاد یک تحول زیربنایی و جنجال ساز در این ساختار می باشد که وی به عنوان فرد اول آمریکا ( در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو ) ،نقش مهمی در پیشبرد آن ایفا خواهد کرد.قطعا این تحول نه به سود مردم آمریکا، بلکه به سود کارتلها و شرکتهای خاص و صاحبان پنهان و آشکار قدرت در این کشور که حامی ترامپ هستند، رخ خواهد داد. 

لفاظی های ترامپ در این خصوص قابل تامل است! وی قول داده است «دادستان‌های مارکسیست افراطی که آمریکا را نابود می‌کنند» اخراج خواهد کرد. او در ماه ژوئن گفت: «من یک دادستان ویژه واقعی منصوب خواهم کرد تا فاسدترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده آمریکا، جو بایدن، و کل خانواده جنایتکار او را تعقیب کند.»

او گفته است وزارت دادگستری را موظف می‌کند تا درباره سانسور آنلاین تحقیق کند، آژانس‌های فدرال را از «تبانی» برای سانسور شهروندان منع می‌کند و کمک فدرال به دانشگاه‌هایی که در «فعالیت‌های حمایت از سانسور» شرکت می‌کنند را تعلیق می‌کند.وی همچنین از برنامه‌هایی برای ادامه انتصاب قضات محافظه‌کار خبر داده است. آقای ترامپ همچنین وعده کرده کارگروهی تشکیل خواهد داد تا کسانی که «ناعادلانه توسط دولت بایدن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند» مورد عفو واقع شوند یا در حکم خود تخفیف بگیرند.فراتر از آن، ترامپ گفته است کسانی که در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه محکوم شده‌اند مشمول تخفیف قرار خواهند گرفت.به عبارت بهتر، درصورت محکومیت وی ( ترامپ) در پرونده موسوم به شورش ششم ژانویه 2021، وی از اختیارات ویژه خود وفق قانون اساسی استفاده خواهد کرد. در این صورت، رئیس جمهور آمریکا می تواند خود را بابت این پرونده مورد عفو قرار دهد! 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شده است در اعزام  مجریان قانون فدرال برای آنچه " بازگرداندن صلح و امنیت عمومی" می خواند  تردید نخواهد کرد. اوهمچنین متعهد شده است که با یک «سرمایه‌گذاری بی‌سابقه» برای استخدام و بازآموزی پلیس، حمایت‌هایی مانند مصونیت ماموران واجد شرایط و افزایش مجازات‌ها برای عاملان تجاوز به قانون را انجام خواهد داد.با همه این اوصاف، تجربه سالهای 2016 تا 2020 نشان داده است که مقامات آمریکایی اعم از دموکرات و جمهوریخواه از توانایی پلیس صرفا برای سرکوب اعتراضات ضد نژادپرستی یا تظاهراتهای ضد جنگ استفاده می کنند. در چنین شرایطی استناد ترامپ به کلماتی مانند قانون و قانونمداری بسی مضحکانه به نظر می رسد! وی گفته است در دولت بعدی در صورتی که مقامات ایالتی «از اقدام خودداری کنند»، افسران گارد ملی را برای اجرای قانون به مناطق اعزام خواهد کرد.یعنی زبان تهدید را از وعده های انتخاباتی خود نیز دورنکرده است......

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها