کد خبر: 706010
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

یک نمایش خونین ، یک کارگردان، دهها بازیگر

تمرکز رسانه های غربی بر روی آخرین لایه اجرا کننده عملیات، یعنی اعضای داعش، نباید افکار عمومی دنیا را نسبت به اصل ماجرا و نقشه پیچیده ای که طراحی و اجرا شده غافل سازد.

یک نمایش خونین ، یک کارگردان، دهها بازیگر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - حمله تروریستی و مسلحانه مرگبار روز جمعه ۲۲ مارس به یک سالن کنسرت در حومه مسکو تا این لحظه دست‌کم ۱۴۳ کشته برجای گذاشته است. داعش تنها ساعاتی پس از این حمله مسئولیت آن را بر عهده گرفت. با این حال، پوتین و مقامات روسی تاکید کرده اند که ۱۱ مظنون بازداشت شده با اوکراین در ارتباط بوده‌اند. دستگیری عوامل این حمله در 100 کیلومتری مرز اوکراین ( در حال فرار به اوکراین ) به وضوح نشان می دهد که تروریستها نقشه فرار هدفمندی را در این خصوص طراحی کرده و نسبت به مامن اصلی خود یعنی کشوری که اکنون با روسها در جنگ می باشد، اطمینان خاطر داشته اند. در این میان دستگاههای اطلاعاتی و رسانه های غربی آدرسهای انحرافی و هدفمندی را در خصوص حادثه تروریستی در حومه مسکو مخابره می کنند. آنها ( آمریکا و اتحادیه اروپا) به هویت تاجیکی دستگیر شدگان و انتصاب آنها به داعش ( شاخه داعش خراسان) استناد کرده و نوع عملیات را "تروریستی -تکفیری"با مصدری"غیر غربی" جلوه می دهند. با این حال چنین آدرس غلطی اساسا نمی تواند مورد استناد قرار گیرد! 

در اینجا باید میان "ماهیت عملیات"و "مجریان عملیات"نوعی تفکیک و تمایز هوشمندانه قائل شد. واقعیت امر این است که هویت داعشی تروریستها، به معنای انتصاب این عملیات به داعش نیست، بلکه به معنای استخدام داعش توسط ناتو در جریان جنگ اوکراین محسوب می شود. یک مقام آمریکایی در گفتگو با رویترزمدعی شده  که سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده تایید کرده‌اند که داعش مسئولیت این حمله مرگبار را پذیرفته است.این ادعا ممکن است درست باشد، اما قطعا ناقص است! بهتر است مقامات آمریکایی به این سوال مهم پاسخ دهند که چرا داعش باید در برهه کنونی و درست در شرایطی که جنگ اوکراین به حساس ترین نقطه خود رسیده و باخموت و آودیوکا در شرق اوکراین ( منطقه دونباس) به تصرف روسها در امده اند، چنین حمله ای را به یک طرف جنگ یعنی روسیه صورت دهند؟! زمان حمله و حتی نحوه عملیات و غیر انتحاری بودن آن نشان می دهد که داعش صرفا در اینجا یک مجری بوده و طراحان عملیات در دو سوی آتلانتیک قرار دارند. مسجل است که مقامات آمریکایی در صدد بازتعریف داعش در حیاط خلوت روسیه هستند تا از آن به مثابه یک ابزار علیه مسکو استفاده کنند. این فرمول و استراتژی طی سالهای گذشته محرمانه و پنهان بوده اما آثار آن اندک اندک نمایان می شود. صورت مسئله اکنون مشخص است:داعش به فرمان دستگاههای اطلاعاتی غرب و سران ناتو،مستقیما در بحبوحه جنگ اوکراین علیه روسیه وارد عمل شده است. برقراری هر گونه تفکیکی میان ناتو و داعش در اینجا یک خطای راهبردی و محاسباتی به شمار می آید. ضمن آنکه در این برهه زمانی نمی توان از نقش رژیم اشغالگر قدس به سادگی گذشت. رژیم صهیونیستی که تسلط اطلاعاتی و عملیاتی گسترده ای بر داعش خراسان دارد، طی هفته های اخیر بارها روسیه را در خصوص رویکرد سلبی مسکو ( نسبت به جنایات صهیونیستها در غزه ) تهدید کرده بود.در حال حاضر نیز نباید نقش صهیونیستها را در این معادله نادیده یا حتی کمرنگ انگاشت.تمرکز رسانه های غربی بر روی آخرین لایه اجرا کننده عملیات، یعنی اعضای داعش، نباید افکار عمومی دنیا را نسبت به اصل ماجرا و نقشه پیچیده ای که طراحی و اجرا شده غافل سازد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها