کد خبر: 706380
تاریخ انتشار :

حمله تروریست ها به چابهار و راسک / درگیری سنگین سپاه و نیروی انتظامی با گروه تروریستی جیش العدل

ویدئوهای منتشره در کانال های محلی حاکی از سنگین بودن تبادل آتش بین تروریست ها و نیروهای امنیتی و حرکت آمبولانس ها در سطح شهر است.

حمله تروریست ها به چابهار و راسک / درگیری سنگین سپاه و نیروی انتظامی با گروه تروریستی جیش العدل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان، به صحنه درگیری تروریست های جیش الظلم و نیروهای سپاه و نیروی انتظامی تبدیل شده است.

ساعتی پیش، گروه تروریستی جیش العدل از حمله خود به مقر سپاه در چابهار خبر داد و مدعی شد که توانسته است آن را به تصرف خود در آورد. با این حال خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه در کانال تلگرامی اش این خبر را تکذیب کرد و نوشت: از دقایق اولیه بامداد امروز گروهک تروریستی جیش‌الظلم با حمله مسلحانه به مقر سپاه شهرستان راسک قصد ضربه زدن به این مقر سپاه را داشت که با مقاومت رزمندگان با شکست روبه‌رو شد.

از سوی دیگر، معاون امینتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت: دقایقی قبل حمله تروریستی به مقر نظامی راسک و چابهار انجام شد.

 علیرضا مرحمتی افزود: اوضاع تحت کنترل است.

ویدئوهای منتشره در کانال های محلی حاکی از سنگین بودن تبادل آتش بین تروریست ها و نیروهای امنیتی و حرکت آمبولانس ها در سطح شهر است.

کشته و مجروح شدن 3 تروریست

یک منبع آگاه به ایرنا گفت: سه عملیات تروریستی به صورت همزمان در کلانتری ۱۱ چابهار، سپاه چابهار و سپاه راسک انجام شده است.

به گفته این منبع آگاه تاکنون ۳ تروریست زخمی و یک نفر از آنها به هلاکت رسیده است و درگیری‌ها و تعقیب تروریست‌ها همچنان ادامه دارد.

ادعای تروریست ها

صابرین نیوز به نقل از جیش الظلم نوشت که تروریست ها 10 نفر را در نزدیکی بیمارستان امام علی(ع) هدف قرار داده اند.

 شهادت سه نیروی امنیتی

  معاون استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با صدا و سیما خبر داد: سه نفر از نیروهای حافظ امنیت در درگیری با گروه جیش الظلم به شهادت رسیدند.

پرواز پهپادهای شناسایی

همزمان با درگیری ها، پهپادهای شناسایی نیروهای امنیتی بر فراز  تروریست ها به پرواز درآمدند.

پایان درگیری ها در  راسک

برخی منابع خبری از پایان تیراندازی در راسک و آغاز عملیات پاکسازی منطقه خبر می‌دهند./ عصر ایران

تکمیلی//////////////////////////////

بر اثر حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به دو مقر نظامی در راسک و چابهار، پنج نیروی مدافع امنیت شهید و ۱۰ نفر مجروح شدند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به شهرستان‌های چابهار و راسک با شکست صددرصدی مواجه شد که در این عملیات علاوه بر به هلاکت رسیدن هشت تروریست، سایر تروریست‌ها که در یک منزل مسکونی مخفی شدند در محاصره کامل هستند و پنج مدافع امنیت شهید و ۱۰ نفر نیز زخمی شدند. وی اظهار کرد: تعداد تروریست های کشته شده ۸ تن است و حداقل ۶ تن دیگر کشته یا دستگیر خواهند شد.

e8b425bc-0f38-4b43-abe4-12c568bfe98a

سید مجید میراحمدی روز پنجشنبه درباره آخرین جزئیات درگیری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: گروهک تروریستی جیش الظلم در ۲ شهرستان چابهار و راسک به طور همزمان اقدام به انجام عملیات تروریستی کرد که در راسک موفق به نفوذ و تصرف مقر سپاه نشد.

وی افزود: هدف تروریست‌ها بعد از تصرف این مکان‌ها به شهادت رساندن تمامی حافظان امنیت در این مقرها بود که با لطف خدا و رشادت حافظان امنیت اقدام کور این گروهک با شکست صددرصدی مواجه شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: در راسک تعدادی از تروریست‌ها در محاصره کامل هستند و هیچ راهی جز تسلیم یا کشته شدن ندارند، در حمله به مقر نظامی این شهرستان یک تروریست کشته شد.

وی اظهار کرد: در چابهار نیز با مقاومت نیروهای سپاه و جان برکفان امنیت تروریست‌ها با شکست مواجه شدند و پس از ورود به یک ساختمان مسکونی تعدادی را به گروگان گرفتند که با تلاش نیروهای سپاه این افراد در حال آزاد شدن هستند، در این عملیات نیز پنج تروریست کشته و جلیقه های انتحاری که بر تن داشتند منفجر شد.

میراحمدی گفت: در حمله به مقر دریابانی چابهار نیز به لطف خدا، رشادت و آمادگی حافظان امنیت سه تروریست در این مقر کشته و این عملیات هم با شکست مواجه شدند.

وی ادامه داد: در چابهار تعدادی از تروریست‌ها در یک منزل مسکونی رفته که نیروهای سپاه در حال خروج گروگان‌ها هستند که پس از نجات این افراد، تروریست‌ها مجبور به تسلیم یا کشته شدن هستند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: در این عملیات‌ها پنج نفر از نیروهای سپاه و فراجا به شهادت رسیده و ۱۰ نفر مجروح شدند؛ هم اکنون اوضاع در راسک و چابهار عادی بوده و مشکل خاصی وجود ندارد.

جیش‌الظلم مسئول حمله تروریستی

گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل(جیش‌الظلم) در اطلاعیه‌ای این عملیات‌ها را بر عهده گرفت است. «عباس میر» جانشین کلانتری ۱۱ چابهار که در درگیری با تروریستهای جیش الظلم که مجروح شده بود، به شهادت رسید.

گروگان‌های عملیات تروریستی در چابهار آزاد شدند

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گروگان‌های عملیات تروریستی چابهار که در یک ساختمان مسکونی توسط اعضای گروهک جیش الظلم به عنوان گروگان گرفته شده بودند، دقایقی قبل آزادشدند.

علیرضا مرحمتی بیان کرد: در پی انجام عملیات تروریستی در مقر نظامی و دریابانی چابهار اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم پس از شکست در انجام عملیات‌ها به یک ساختمان مسکونی پناه برده و تعدادی از شهروندان را به عنوان گروگان گرفتند.

وی افزود: با تلاش نیروهای جان برکف و با ورود نیروهای امنیتی شهروندان گروگان گرفته شده از چنگال اعضای این گروهک تروریستی نجات بافتند.

راسک در امنیت و آرامش است

افزایش تعداد شهدای حمله تروریستی چابهار و راسک به ۱۱ نفر

خبرگزاری فارس از افزایش تعداد شهدای حملۀ تروریستی چابهار و راسک به ۱۱ نفر خبر داد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: در درگیری‌های دیشب با عوامل گروهک تروریستی تاکنون ۲ مامور فراجا، ۲ مامور مرزبانی و ۲ نیروی سپاه و بسیج مردمی به شهادت رسیدند.

درگیری در شهرستان‌های راسک و چابهار همچنان ادامه دارد و تروریست‌ها در محاصرۀ کامل قرار دارند. 

با افزایش فشار روانی بر روی رژیم صهیونیستی در خصوص واکنش احتمالی ایران به جنایت اخیر این رژیم در سوریه،  گروهک‌های تروریستی در شرق کشور ماموریت یافتند تا در برخی شهرهای مرزی ایجاد ناامنی نمایند که این اقدام با واکنش سریع و به موقع نیروهای امنیتی و انتظامی ناکام ماند.

 اکانت‌های توییتری متعلق به رژیم صهیونیستی با ضریب دادن به عملیات‌های تروریستی در راسک و چابهار سعی در حمایت از این اقدام داشتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها