کد خبر: 706387
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

عقلانیت انقلابی، مطالبه عمومی از مجلس دوازدهم

اگر سوپرانقلابی‌ها در مجلس دوازدهم به کشمکش‌های سیاسی ادامه دهند یعنی رسما مقابل خواسته صریح رهبری ایستاده‌اند.

عقلانیت انقلابی، مطالبه عمومی از مجلس دوازدهم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - اکنون کشور نیاز به آرامش دارد تا بتوان در سایه آن بحران‌های کشور را حل کرد. در این میان باتوجه به تشکیل قریب‌الوقوع مجلس دوازدهم انتظارها از مجلس آینده به شدت بالاست تا ضمن رعایت میانه‌روی برنامه‌محور، تخصص‌گرا و البته با اقتدار باشد. رهبر انقلاب اسلامی در اواخر سال گذشته و بعد از انتخابات در سخنانی فرمودند که همه منتخبان باید از ستیزه‌جویی و‌کشمکش سیاسی پرهیز کنند. سخن ایشان ناظر به نهی از شرایطی است که نمایندگان به جای تمرکز بر قانون‌گذاری دقیق، عینی و قابل اجرا و البته نظارت همه‌جانبه به نزاع‌های سیاسی بپردازند که پر واضح است در چنین شرایطی وقت مجلس که همان وقت ملت باشد به هدر می‌رود و نتیجه‌ای جز التهاب سیاسی و در مواردی اجتماعی در پی نخواهد داشت.

اکنون که برخی نیروهای سوپرانقلابی به مجلس آینده راه یافته‌اند این نگرانی بیش از همیشه وجود دارد که مجلس که جای احقاق حقوق ملت است به محلی برای نزاع‌های سیاسی تبدیل شود کمااینکه در همان روزی که رهبری منتخبان را از کشمکش نهی کردند، یکی از همان منتخب‌ها در صداوسیما حاضر شد و علیه رئیس مجلس سخن گفت. بی‌تردید اگر بنا باشد چنین روحیه‌ای در مجلس ادامه یابد عملا سوپرانقلابی‌ها مقابل خواسته روشن رهبری ایستاده‌اند.

رهبر انقلاب اسلامی بارها در سخنرانی‌های علنی خود مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی نامیده‌اند. مجلس یازدهم می‌تواند نمونه خوبی از عقلانیت انقلابی باشد؛ به این معنا که با رعایت اصول انقلاب اسلامی توانست هم قوانین مؤثر و راهگشای تصویب کند که برای ملت فایده عملی داشته باشد و هم از باب نظارت بدون هیچ تعارفی به دولت تذکرهای لازم را داد تا دولت در مسیر درستی حرکت کند و در عین حال از ابزارهای نظارتی به عنوان وسیله‌ای برای کشمکش سیاسی استفاده نکرد. همه اینها نشان می‌دهد که مجلس یازدهم مشی میانه‌روی کاملی را در دستور کار قرار داد؛ میانه‌روی‌ای که از قضا به دور از تساهل‌ و تسامح بود و دیدیم که این مجلس همواره پای اصول انقلاب اسلامی ایستاد. حالا هم انتظار می‌رود مجلس دوازدهم در ادامه مسیر مجلس یازدهم مشی عقلانیت انقلابی را در پیش بگیرد و سوپرانقلابی‌ها فضایی را به وجود نیاورند که از یک سو به کشمکش سیاسی بپردازند و از سوی دیگر به دلیل مناسبات سیاسی خاصی که دارند از قدرت نظارتی مجلس بر دولت بکاهند زیرا مردم در مقطع کنونی بیش از همیشه از نمایندگان انتظار دارند همه‌جانبه به وظایف نمایندگی خود عمل کنند نه آنکه وارد بازی‌های سیاسی و جناحی شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها