کد خبر: 706884
تاریخ انتشار :

تحلیل دیگران ؛

باید سبد دولت از اقتصاد کوچک شود تا مشکلات حل شود

یک فعال سیاسی گفت: باید سبد دولت از اقتصاد کوچک شود تا بسیاری از مشکلات حل شود

باید سبد دولت از اقتصاد کوچک شود تا مشکلات حل شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مشکلات موجود یک‌شبه به وجود نیامده و یک‌شبه هم حل نمی‌شود اما برای آنکه اعتماد عمومی احیا شود و مردم تصور کنند که شرایط پیش رو بهتر خواهد شد، چه باید کرد؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اقداماتی چه در این دولت و چه در دولت قبل وجود داشته و دارد اما آثار این اقدامات باید در زندگی مردم دیده شود. مردم تصور می‌کنند اقدامات دولت‌ها بر زندگی‌شان اثر مثبتی نداشته است. همین نوسانات ارزی سطح زندگی مردم را دچار مشکل می‌کند و در چنین شرایط بی‌ثبات اقتصادی یک تولیدکننده جرئت نمی‌کند ماشین‌آلاتی برای صنعت خودش وارد کند زیرا نمی‌داند قرار است در آینده وضعیت اقتصادی چه طور پیش برود. او نه می‌داند تورم چه قدر خواهد بود، نه می‌دانند قیمت تمام‌شده کالایش با توجه به گرانی‌ها چه قدر می‌شود و نه می‌توان تورم یک‌سال پیش رو را پیش‌بینی کند؛ همه چیز برای او مبهم است».

او ادامه داد: «اکنون حجم بالایی از نقدینگی در دست مردم است و نمی‌دانند باید چه کارش کنند و وقتی شرایط آینده برای سرمایه‌گذاری را مبهم و غیراطمینان‌آور می‌بینند سرمایه خود را به سمت خرید طلا، ارز و مسکن می‌برند که این کار هم بر تورم موجود دامن می‌زند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دولت و حاکمیت باید اعتماد عمومی را احیا کند. رهبر انقلاب به درستی اشاره کردند که باید بخش خصوصی را به میدان آورد. واقعیت این است که اکنون 80درصد اقتصاد در اختیار دولت است. رهبری فرمودند که امسال باید جهش تولید با مشارکت مردمی رخ دهد. به همین دلیل به نظر من بهتر است دولت دولت پایش را از اقتصاد کنار بکشد تا اعتماد عمومی به اقتصاد احیا شود و مردم به سمت سرمایه‌گذاری هدایت شوند».

لاهوتی در پایان گفت: «رهبری گفتند جهش تولید با مشارکت مردم. اگر مسئولان در پی تحقق این امر باشند حتما به تدریج ساختارهای اقتصادی اصلاح می‌شود. باید سبد دولت از اقتصاد کوچک شود تا بسیاری از مشکلات حل شود».

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها