کد خبر: 707302
تاریخ انتشار :

زمزمه‌های جنگ‌طلبی اسرائیل / صهیونیستها برنامه حمله به ایران دارند؟

درحالیکه صهیونیستها اندک اندک از شوک حمله بزرگ ایران به اراضی اشغالی بیرون می‌آیند، زمزمه‌های جنگ‌طلبی جناح تندرو اسرائیل بلندتر می‌شود.

زمزمه‌های جنگ‌طلبی اسرائیل / صهیونیستها برنامه حمله به ایران دارند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

درحالیکه پس از مخالفت صریح واشنگتن با پاسخ اسرائیل به ایران به نظر می‌رسید رژیم صهیونیستی قصد حمله متقابل به خاک کشورمان را ندارد، اما از ساعاتی قبل خبرهای متفاوتی در این‌باره به گوش می‌رسد.

خبرنگار شبکه «العربیه» در این‌باره می‌گوید: شورای جنگ اسرائیل بررسی‌های امروز خود درباره پاسخ به ایران را به پایان رسانده و فردا از سرخواهد گرفت.

با این حال وب‌سایت «آکسیوس» نوشته است: وزیر دفاع اسرائیل به همتای آمریکایی خود ابلاغ کرد که اسرائیل چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله ایران ندارد.

روزنامه معاریو نیز به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرده است: پیامی که اسرائیل به آمریکا می‌فرستد بر حتمی بودن پاسخ با هماهنگی کامل با آمریکا تاکید می‌کند.

شاید برای همین است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را داریم. امیدواریم که این مساله به تنش بیشتر منجر نشود.

برخی خبرها حاکیست که اختلاف‌نظر فاحش در داخل ائتلاف راست‌گرای اسرائیل بین افراط‌گرایان حامی اقدام تلافی‌جویانه و فراکسیون میانه‌روتر وجود دارد و انگار وزن جریان جنگ طلب کم کم بیشتر می‌شود.

در موضعی تازه، آنطور که پنتاگون روایت کرده، وزیر دفاع آمریکا به همتای کویتی خود گفت که واشنگتن به دنبال تشدید تنش نیست، اما به دفاع از اسرائیل ادامه خواهد داد. موضعی دوپهلو، درست مانند مواضع پاریس و لندن.

دیگر کشورهای اروپایی هم سیگنال تنش ارسال می کنند. مثلا ایتالیا هم پس از هلند، سفارت خود در ایران را تعطیل کرده و آلمان هم پیش از این خانواده کارکنانش را از تهران خارج کرده بود.

درباره اینکه واکنش اسرائیل به حمله ایران چه باشد، اختلاف نظر زیاد است.

کانال ۱۲ اسرائیل گفته: هدف اسرائیل صدمه زدن به ایران بدون ایجاد جنگی همه جانبه است. اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند.

واشنگتن پست هم به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: اسرائیل به دنبال گزینه های پاسخی است که پیامی را بدون ایجاد تلفات ارائه کند. گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است. همه در اسرائیل موافق پاسخ دادن به ایران هستند و سوال این است که چگونه و چه زمانی.

سخنگوی ارتش اسرائیل اما گفته: امشب ساعت ۸:٣٠ به وقت اسرائیل از پایگاه هوایی نواتیم بیانیه ای مهمی خواهد داد!

این پیام‌ها را برخی در ایران، نوعی بلوف سیاسی می‌دانند. دکتر مصطفی انتظاری هروی، تحلیلگر مسائل سیاسی معتقد است اسرائیل به ۵ دلیل قصد حمله به ایران را ندارد.

اسرائیل به دنبال گزینه های پاسخی است که پیامی را بدون ایجاد تلفات ارائه کند. گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است. همه در اسرائیل موافق پاسخ دادن به ایران هستند و سوال این است که چگونه و چه زمانی

او در این‌باره نوشته است: پس از عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل، مقامات رژیم صهیونیستی شروع به تهدید ایران کردند، اما دیری نپایید که این تهدیدات فروکش کرد.

اولین دلیل برای عدم حمله اسرائیل، ناتوانی نظامی در نفوذ به خاک ایران و اطلاع از عدم آسیب‌پذیری ایران در برابر این حملات به دلیل قدرت سامانه‌های پدافندی است.

دلیل دوم، تهدید ایران به پاسخ جدی‌تر به هرگونه حمله احتمالی است.

سومین دلیل، عدم همراهی آمریکا با عملیات نظامی علیه کشورمان است.

دلیل چهارم، موقعیت داخلی متزلزل نتانیاهوست که همین حالا هم به دلیل عملیات تروریستی دمشق و ایجاد زمینه برای حمله ایران به اسرائیل تحت فشار است

دلیل پنجم، احساس رضایت نسبی تل‌آویو از وضع موجود به دلیل انحراف افکارعمومی داخلی از غزه به حمله ایران است و نیازی به درگیری بیشتر و گرفتار شدن در تله جدید احساس نمی‌کند.

حالا باید دید نتیجه حرف و حدیث‌های جنگی جدید چه خواهد شد و آیا تل‌آویو دوباره برای حمله به خاک ایران حماقت خواهد کرد؟

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها