کد خبر: 707431
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

هزینه حماقت نتانیاهو برای بایدن/ جدال آشکار تل آویو و واشنگتن

رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در خصوص واکنش به عملیات پهپادی و موشکی ایران هشدار داده است.

هزینه حماقت نتانیاهو برای بایدن/ جدال آشکار تل آویو و واشنگتن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس  در خصوص  واکنش به عملیات پهپادی و موشکی ایران هشدار داده است. این هشدار، قطعا برگرفته از صلح طلبی کاخ سفید نبوده وناظر بر تبعات این مسئله علیه سیاستها و استراتژی های منطقه ای آمریکاست. به عبارت بهتر، واشنگتن به وضوح نسبت به تبعات وقوع یک منازعه مزمن و دامنه دار میان ایران و رژیم اشغالگر قدس واقف است! جمهوری اسلامی ایران در جریان عملیات اخیر نشان داد قدرت مواجهه گسترده، ریسک پذیری بالا و اقدام فوری علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را داراست. در مقابل، نتانیاهو که اکنون خود را بازنده مطلق جنگ غزه و تحولات منطقه قلمداد می کند، بقای حداقلی خود را در گروی خلق بحرانهای جدید می بیند. با این حال مقامات آمریکایی به نتانیاهو در خصوص عواقب و تبعات این رویکرد هشدار داده اند .سران کاخ سفید قویا به نتانیاهو هشدار داده اندکه آغاز منازعه به معنای کنترل پذیری آن نیست! یعنی بازیگری که منازعه را آغاز می کند لزوما به آن پایان نمی دهد. 

در مقابل، جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را در خصوص هر گونه حمله و اقدامی از سوی رژیم اشغالگر قدس مشخص ساخته و تاکید کرده است که با جدیت، فوریت و گستردگی غیر قابل تصور، اقدام دشمن را پاسخ خواهد داد.جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که قواعد بازدارندگی و اقدام را به خوبی آموخته و قدرت عملیاتی سازی آن را نیزدر مواجهه با تهدیدات بالفعل و حتی بالقوه دشمنان داراست. مذاکرات بایدن و نتانیاهو با یکدیگر بر سر حمله رژیم اشغالگر قدس به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق ، پاسخ قاطعانه ایران به اقدام رژیم اشغالگر قدس و تهدیدات اخیر اسرائیل در خصوص واکنش دوباره ، با تنش و دوگانگی همراه بوده است. اخیرا یک مقام ارشد آمریکایی درباره تماس تلفنی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس  به خبرنگاران اظهاراتی ارائه کرد.این مقام گفت که بایدن در این دیدار به نتانیاهو گفته است که "خطر تشدید تنش باید به دقت بررسی شود و موضوع باید از منظر استراتژیک مورد بررسی قرار گیرد."

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه اسرائیل به صراحت به آمریکا اعلام کرده است که قصد افزایش تنش با ایران را ندارد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمایت آمریکا از حمله تلافی‌جویانه احتمالی اسرائیل، اظهار داشت: "آنها چنین برنامه‌ای ندارند."

با این حال مسجل است که شدت تنشها میان رئیس جمهورآمریکا و نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس فراتر از حد اعلامی بوده و این موضوع، منبعث از بحرانهای گسترده ایست که طرفین با آن پس از شکست در جنگ غزه مواجه شده اند. اکنون علاوه بر پرونده جنگ غزه، تنش میان رژیم صهیونیستی و ایران تبدیل به یک پرونده راهبردی پیچیده برای آمریکا شده است. ایران قویا تاکید کرده است که به سبب حمایتهای واشنگتن از تل آویو و انفعال عامدانه کاخ سفید در قبال حمله به سفارت ایران در دمشق، آمریکا عواقب وتبعات این انفعال و حتی حمایت عامدانه را مشاهده خواهد کردایران در 13 آوریل با صدها پهپاد کامیکازه، موشک‌های بالستیک و کروز ، پایگاه مهم نظامی واقع در صحرای نقب را هدف قرار داد و عملیاتی موفقیت آمیزو گسترده را ساماندهی و اجرا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها