کد خبر: 707757
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

توییت فضائلی و جولان تندروها

توییت اخیر مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری با حواشی بسیار و البته قابل توجهی همراه بود.

توییت فضائلی و جولان تندروها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - توییت اخیر مهدی فضائلی عضو دفتر رهبری با حواشی بسیار و البته قابل توجهی همراه بود. او در صفحه توییتر خود از تذکر گرفتن برخی مسئولان به خاطر برخوردهایی که با موضوع حجاب می‌شود خبر داده بود. طرح این موضوع از برای برخی تندروها خوشایند نبود و موج حملات را به سوی وی روانه کرد. 

سایت رجانیوز اما با انتشار توییتی که خود فضائلی بعدا توضیح داد مربوط به یک سال و نیم قبل بوده مدعی عقب نشینی وی از توییت جنجالی شد. این اقدام اما به حواشی توییت مورد بحث پایان نداد چراکه توییت فضائلی را اکانت رسمی رهبری در توئیتر هم بازنشر کرند و این نشان‌دهنده تایید آن بود. 

با این حال، حسین شریعتمداری عصبانیت خود از این ماجرا و توییت فضائلی را در شماره امروز کیهان روی کاغذ آورد و نوشت: «این پرسش از برادر عزیزمان آقای فضائلی در میان است که جناب ایشان از کدام جایگاه می‌فرمایند: «‌بتازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کرده‌اند‌»؟! چرا که با توجه به عضویت ایشان در دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، این تذکر به حضرت آقا نسبت داده می‌شود و شده است؟!»

از دیگر واکنش‌های قابل اشاره در این ماجرا، آن است که یک کانال خبری در ایتا در واکنش به توییت فضائلی نوشت: «شنیده شده بعد از پیگیری نیروهای انقلابی، یکی از اعضای ارشد دفتر رهبر انقلاب بابت توییت بسیار نابه جا و نادرست فضائلی او را مورد توبیخ شدید قرار داده است. فضائلی نیروی جزء زیرمجموعه موسسه فروش سی‌دی های رسانه‌ای حفظ و نشر است و احتمال اخراجش از سی‌دی‌فروشی هم قوت گرفته است. چون به دروغ طوری وانمود می‌کرده که این نیروی جزء مغازه سی‌دی‌فروشی، سخنگوی دفتر رهبری است.» 

در ادامه مهدی سلحشور مداحی که به بیت رهبری هم رفت و آمد دارد در شبکه ویراستی نوشت: «جهت اطلاع امت حزب الله. قطع به یقین می گویم سلوک حضرت آقا تضعیف سرباز در میدان نیست، تذکری هم لازم باشد به خود فرمانده می دهند نه از بالای برج و بارو و سکوی دشمن.»‌

سایت امتداد اما در تحلیل مواجهه تندروها با فضائلی نوشت: «واقعیت این است که بخشی از جریان انقلابی قائل به تئوری «دولب مبارک» است. (رجوع کنید به ماجرای کاندیداتوری و ماندن احمدی‌نژاد در انتخابات سال 84) این شیوه از همان احمدی‌نژاد هم مرسوم شد.او بعدها در سال 96 نیز کاری کرد تا رهبری مساله توصیه به او برای عدم حضور در انتخابات را از «پشت بلندگو» اعلام کند. پشت‌بلندگو در واقع برای آنها اسم رمزی است که معتقدند موضع‌گیری‌های رهبری را باید تنها از زبان خود ایشان بشوند و هر وقت پیامی بیاید که با خواسته‌های آنها همراستا نباشد به آن حمله می کنند. مدیریت کردن این دسته از بدنه انقلابی روز به روز برای هسته سخت قدرت، سخت‌تر شده است. همچنان که در آخرین مورد آنها در انتخابات مجلس دوازدهم علیه لیست‌چنارها (لیست شانا و پایداری) کودتا کردند و با رای ندادن به آنها قالیباف را با 500 هزار رای نفر چهارم تهران کردند.»

سیدمحمود رضوی از نیروهای نزدیک به قالیباف نیز با اشاره به برخی از سخنان و مواضع رهبری در موضوع حجاب و برخورد با بدحجابی نوشت: « در سالهای گذشته خیلی از مواقع که مقرر بوده امری از طرف رهبر معظم انقلاب به صورت #غیررسمی ، اعلام شود، نشریه خط حزب الله، صفحات مجازی رسانه نگار و یا توسط جناب آقای فضائلی منتشر میشده، توئیت اخیر جناب آقای فضائلی از همین جنس با دو رویکرد مشخص است،

الف- یادآوری مجدد همان رویکرد رهبر معظم انقلاب که در بند سوم و چهارم آمده

ب- اعلام رویکرد اجرائی ایشان و قبول نداشتن کارهای بی قاعده در حوزه برخورد با بی حجابی بدون تضعیف فراجا و ایجاد یاس در بدنه آن دستگاه»

وی افزود: «در سالهای اخیر این جماعت پر سر و صدا و پرهزینه، اتفاقات بدی را برای نظام جمهوری اسلامی رقم زده اند و تصویر نیروهای مومن و انقلابی را در بین عموم مردم خراب کرده اند و در بزنگاه های مهم با عناوین مختلف، تندروی های خود را به اوج میرسانند و تلاش میکنند هر اقدامی خلاف نظر خود را آنقدر پرهزینه کنند که یا به انجام نرسد یا با حداکثر هزینه انجام شود، در مقوله چالش تحمیلی حجاب هم رفتار آنها طوری است که در زمین همان افرادی که برنامه ریزی نموده و نقشه کشیده اند بازی میکنند و به دنبال این هستند که کار را به پشت بلندگو‌ بکشاننند و تا قبل از پشت بلندگو نظرات حضرت آقا را برای خود طبقه بندی میکنند که ارشادی است یا مولوی و بعد تصمیم میگیرند که تبعیت کنند یا از کنارش عبور کنند. این گفتمان شنیدن از لبان مبارک و پشت بلند گو و فاصله گذاشتن بین شخص رهبر انقلاب با دفتر رهبری از همان مواردی است که پایه گذارش جریان انحرافی و به منظور بالا بردن هزینه اجرای منویات ایشان و کند کردن ابزارهای مختلف رهبری برای اداره کشور بود، حالا هم در این آزمون ولایت پذیری که لازمه قبولی در آن ترجیح امر ولی با وجود ناخشنودی فردی و تفاوت نظر شخصی با نظر ایشان است، آنها را  مردود کرده است. حالا هم این تندرو ها به دنبال آن هستند که ابتدا هزینه کارهای بی قاعده بر دوش رهبری معظم افتد و یا ایشان هزینه ی عقب نشینی از مواضع انقلابی که از موضع عقلانیت انقلابی بیان شده را پرداخت نمایند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها