کد خبر: 707790
تاریخ انتشار :

هشدار جدی دادستان اصفهان به کشف حجاب‌کنندگان + جزئیات

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مسأله اجتماعی صرف نگریسته شود.

هشدار جدی دادستان اصفهان به کشف حجاب‌کنندگان + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام اسداله جعفری در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با انتقاد از کسانی که مقوله حجاب را فقط مقوله‌ای اجتماعی معرفی می‌کنند، گفت: وقتی مسأله حجاب، به دستاویزی برای ضربه زدن دشمنان به پیکره نظام تبدیل می‌شود و آنان با طراحی اغتشاشات و ترویج بی‌بند و باری و مفاسد اخلاقی، پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهند دیگر نباید به موضوع حجاب، تنها با نگاه اجتماعی و فرهنگی نگریست بلکه این موضوع دارای ابعاد مختلف است.

وی با تقدیر از فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای آغاز طرح نور به منظور برقراری امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه با موضوع عفاف و حجاب بیان کرد: نیرو‌های فراجا و ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در چارچوب قانون، اقدام به اجرای طرح عفاف و حجاب می‌کنند تحت حمایت دستگاه قضایی استان اصفهان قرار دارند و هر گونه تعرض به آن‌ها پیگرد قانونی و تشکیل پرونده قضایی را در پی خواهد داشت.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح نور، دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان در طرحی با همین عنوان اقدام به تجمیع تمام قوانین و دستورالعمل‌های صادره در مقوله عفاف و حجاب کرده تا با ابلاغ آن به نهاد‌های دولتی، وابسته به دولت، اصناف و دیگر نهاد‌های خدمت‌رسان به آنان وظایف قانونی‌شان در امر عفاف و حجاب را گوش زد کند.

وی از وقوع جرم در پایان از نظارت مستمر و نامحسوس نهاد‌های نظارتی در این خصوص خبر داد و بر برخورد دستگاه قضایی با متخلفان تاکید کرد.

سید محمد موسویان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان نیز بر لزوم اجرای این طرح در همه مکان‌های عمومی تاکید و تصریح کرد: اگر طرح نور به طور کامل و صحیح اجرا شود کسانی که اقدام به کشف حجاب می‌کنند متوجه خواهند شد نه در اجتماع می‌توانند به سادگی تردد داشته باشند نه خدماتی از ادارات، نهاد‌ها و اصناف دریافت خواهند کرد.

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان نیز ضمن تاکید بر حساسیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه و لزوم قرار گرفتن آن در اولویت گفت: همه مسئولان موظف هستند با حساسیت و اولویت، پیگیر اجرای قوانین امر عفاف و حجاب باشند چرا که عفاف و حجاب هم امر خداوند متعال است هم از منویات مقام معظم رهبری و هم قانون کشور است.

سرتیپ علینقیان‌پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز هدف از اجرای طرح نور که به منظور ارتقاء امنیت اخلاقی و تشدید مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی در استان اصفهان اجرا می‌شود را افزایش احساس امنیت و ایجاد بستر و فضایی امن برای بانوان و خانواده‌ها در جامعه، مقابله مدبرانه، مستمر و هدفمند با هنجار‌شکنان و رعایت حقوق شهروندی با مقابله با افراد بی‌توجه به مسائل شرعی و اخلاقی در جامعه بیان کرد که از ۲۵ فروردین با نظارت در معابر، خودرو‌ها و فضای مجازی به اجرا درآمده است.

همچنین سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) از انجام تذکر لسانی توسط نیرو‌های بسیج در جامعه خبر داد و بر آمادگی سپاه برای همکاری با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به منظور اجرای هرچه بهتر طرح نور تاکید کرد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها