کد خبر: 708237
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می دهد:

حواشی مدرک گرفتن آقای رئیسی

روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!

حواشی مدرک گرفتن آقای رئیسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - چند روز از اینکه آقایی رئیسی در سفر به پاکستان یک دکترای افتخاری گرفت، می‌گذرد اما حواشی این موضوع تمام نشده است. انتقادات از یک سو و تلاش رسانه‌های دولت برای پاسخگویی به این انتقادات و حواشی نیز از سوی دیگر قابل تامل است. 

طی روزهای گذشته شاهد واکنش‌هایی به این موضوع پرحاشیه در سفر اخیر رئیس جمهور بودیم.منتقدان، شان رئیس جمهور را بالاتر از آن دانستد که که از یک داشگاه نامعتبر مدرک بگیرد و از سویی مدرک را معاون دانشگاه اعطا کند. مثلا مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از استقبال ناشایست از ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان نوشت: چرا تشریفات ریاست جمهوری در مراعات شأن رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفرهای خارجی دقت لازم را به خرج نمی‌دهد؟ اعطای دکتری افتخاری دانشگاه فرعی به دست معاون دانشگاه چه افتخاری دارد؟

این گفته او اما برای رسانه‌های دولت اصلا خوشایند نبود. از همین رو «ایرنا» نوشت: « اخیرا یکی از نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی پاکستان به رئیس جمهوری اسلامی ایران انتقاد داشته و گفته این دانشگاه، فرعی است و ثانیا از دست معاون دانشگاه به رییس‌جمهور اعطا شده است. این در حالی است که دانشگاه کراچی بزرگ ترین دانشگاه دولتی ایالت سند و کل پاکستان محسوب می‌شود؛ در سایت دانشگاه هم به این موضوع اشاره شده است. ۷۳ سال قدمت و ۴۱ هزار دانشجو دارد.»

در ادامه این گزارش آمده بود: «همچنین اینکه گفته شده دانشگاه اعطاکننده مدرک دکترای افتخاری به رییس‌جمهوری اسلامی ایران، غیرانتفاعی است، کاملا بی اساس است و این دانشگاه دولتی و در وزارت علوم ایران مورد تایید است؛ وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم رشته داروسازی این دانشگاه را تایید کرده است.»

روزنامه دولت نیز در شماره امروز خود در پی توجیه ماجرای اخیر برآمده و نوشته: « در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت».

روزنامه ایران نوشت:«اهدای مدرک دکترای افتخاری به رئیس جمهور کشورمان در پاکستان، موجب بروز واکنش‌هایی در میان رسانه‌ها و فضای مجازی شد. در همین رابطه ادعایی مطرح شد مبنی بر اینکه مدرک دکترای افتخاری، از سوی یک دانشگاه فرعی پاکستان و توسط معاون این دانشگاه به آیت‌الله رئیسی اهدا شده است. این ادعا درحالی است که اولاً دانشگاه کراچی بزرگترین دانشگاه دولتی در پاکستان است؛ ثانیاً در مراسم اعطای این مدرک افتخاری «حکمران» ایالت سند پاکستان به عنوان رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی حضور داشته است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها