کد خبر: 708558
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

چرا جیل آستاین دستگیر شد ؟

جیل استاین، رهبر حزب سبز آمریکا و نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، در میان بازداشت‌شدگان تحصن انشجویی در دانشگاه سنت لوئیس ایالت میسوری بوده است.پیام این موضوع کاملا شفاف است!

چرا جیل آستاین دستگیر شد ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - جیل استاین، رهبر حزب سبز آمریکا و نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، در میان بازداشت‌شدگان تحصن  انشجویی در دانشگاه سنت لوئیس ایالت میسوری بوده است.پیام این موضوع کاملا شفاف است! اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تا زمانی در میان لابی های قدرت دارای سهم و جایگاه هستند که از خط قرمزی تحت عنوان لابی صهیونیسم ( و در راس آن آیپک) عبور نکنند. دستگیری جیل استاین، نقطه آشکارساز تسلط مطلق لابی های صهیونیستی بر معادلات سیاست داخلی و خارجی آمریکاست.دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه کاری و مالی با موسسات و افرادی هستند که با جنگ اسرائیل در غزه مرتبط هستند.در مقابل، لابی های صهیونیستی همان استراتژی نخ نمای همیشگی را در مواجهه با اعتراضات دانشجویی به کار گرفته است:مترادف سازی یهودستیزی و صهیونیسم ستیزی! برهمین اساس، هرگونه اعتراضی علیه رژیم اشغالگر قدس ( حتی اگر این اعتراض صرفا معطوف به نسل کشی رژیم اسرائیل در جنگ غزه باشد)، به مثابه یهودستیزی تلقی می شود.جرم انگاری های سخت صورت گرفته در قبال این موضوع،سبب شده تا با نوعی سیکل حقوقی وقیحانه در آمریکا و اتحادیه اروپا مواجه باشیم.نمود این ماجرا در اعتراضات دانشجویی آمریکا قابل رصد است.

لابی های  صهیونیستی و طرفدار جنگ غزه،  معترضان را متهم به سردادن شعارهای یهودی‌ستیزانه می‌کنند تا به این وسیله زمینه را جهت دستگیری و برخورد خشن و تند حقوقی و امنیتی با آنها فراهم سازند. تحصن‌های شبانه‌روزی دانشجویان نخست روز ۱۷آوریل با برپایی چادر در محوطه چمن دانشگاه کلمبیا نیویورک آغاز شد. یورش پلیس به این کمپ و بازداشت دانشجویان، خیلی زود شعله اعتراضات را گسترده‌تر کرد به طوری که فورا دانشجویان در دانشگاه ییل ایالت کانتیکت کمپ دیگری برپا کردند و اکنون چندین کمپ و تحصن دانشجویی در سایر دانشگاه‌های آمریکا هم دایر شده است.این کمپها قرار نیست به زودی برچیده شود. مذاکرات دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا با مقامات این مجموعه بر سر برچیدن کمپها به بن بست رسیده و در دیگر دانشگاهها نیز مطالبات دانشجویان معترض تامین نشده است. شروط دانشجویان برای توقف اعتراضات، قطع روابط علمی و دانشگاهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، پایان یافتن جنگ غزه و نسل کشی در این منطقه ( از طریق انعقاد آتش بس دائمی ) و مجازات عوامل این نسل کشی وحشیانه است. طرح این ادعاها منجر به وحشت لابی هایی مانند آیپک و جی استریت در آمریکا شده است. 

جیل استاین، پزشک آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدهٔ آمریکا در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ از طرف حزب سبز آمریکا بود که امسال نیز قصد دارد در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند. جیل استاین معتقد است  برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و مسائل زیست‌محیطی،  باید شغل‌هایی در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف به کارگیری «هر آمریکایی مایل و قادر به کار» ایجاد شود.  استاین همچنین، برنامه‌هایی در نظر دارد تحت عنوان همگرایی در مقابل چیزی که او بحران‌های زیست‌محیطی فزاینده در آب، خاک، شیلات و جنگل‌ها می‌داند و بر اساس این برنامه‌ها با ایجاد زیرساخت‌های پایدار که بر اساس انرژی‌های تجدیدپذیر پاک عمل می‌کنند، همچنین اصول جوامع سازگار با محیط زیست است. با این حال، وی طی هفته های اخیر با مواضع شجاعانه اش در دفاع از فلسطینیان و بازخواست از رژیم اشغالگر قدس در خصوص نسل کشی غزه معروف شده است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها