کد خبر: 709268
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

ماجراهای شهرداری تهران؛ وام‌ها، پارک‌ها و اتوبوس‌ها

برخی گمان می‌کنند که ساخت و ساز در پارک‌ها موضوعی برای انحراف افکار عمومی از بحث خرید اتوبوس‌های چینی است!

ماجراهای شهرداری تهران؛ وام‌ها، پارک‌ها و اتوبوس‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - ماجراها و حواشی شهرداری تهران تمامی ندارد. یک روز ساخت و ساز در پارک‌ها ، یک روز وام‌های کلان که طبق ادعای آقای زاکانی به جای خانه سازمانی به مدیران شهرداری داده شده؛ یک روز هم قرارداد پر ابهام با شرکت چینی!

یکی از داغ‌ترین این موضوعات اما موضوع خرید اتوبوس‌های چینی است. تهران شهر بزرگی است و از لحاظ حمل و نقل عمومی نیز ضعف‌های جدی و قابل توجهی دارد. لذا در حالت عادی اضافه شدن اتوبوس و مترو و ... به ناوگان حمل و نقل عمومی باید اقدامی مثبت تلقی شده و مورد استقبال قرار بگیرد اما اکنون به خاطر رویه مورد نقد شهرداری شاهدیم که چنین نیست. جنجال خرید اتوبوس‌های چینی در همین راستا ایجاد شده است. 

قراردادی که چند‌ روزی با انتقاد شدید شورای شهر تهران زیر سوال رفته است و بسیاری از نکات غیرشفاف دارد و معلوم نیست این قراداد سنگین با چه شرکتی امضا شده و چه دلیلی برای این هزینه هنگفت وجود داشته! 

نکته قابل توجه اینکه وزیر صمت نیز معتقد است، ایران توان تولید اتوبوس مورد نیاز کشور را دارد و اصلا دلیلی برای وارد کردن اتوبوس وجود ندارد!

علی‌رغم همه شعارها و تاکیدات درباره ارزش و بها دادن به تولیدات داخلی، شهرداری تهران اما نه تنها در قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها شفاف‌سازی نمی‌کند، بلکه با نصب تابلوهایی در مترو درباره ناوگان عمومی چینی‌ها فخرفروشی هم می‌کند.

شهرداری تحت مدیریت زاکانی با نصب بنر در سطح شهر، معترضان به این قراردا‌د را ضد انقلاب، پروژه بگیر مجازی، حسودان سیاسی و وابستگان به مدیریت شهری سابق و اصلاحات معرفی کرده و مدعی شده آنها از پیشرفت در پایتخت ناراحتند!

در بنرهای مورد بحث اما هیچ اشاره‌ای نشده که  دلیل عقد چنین قرارداد پرشتابی چه بوده و چرا شهرداری به جای عقد قرارداد با یک خودروساز چینی، با شرکت ساختمان‌سازی قرارداد بسته است؟!

این ابهامات و سوالات البته در حالی مطرح است که شهرداری تهران این روزها با اقداماتی مثل ساخت و ساز در پارک‌ها خودش را در مرکز توجهات قرار داده است و برخی گمان می‌کنند که این همزمانی، بی‌دلیل هم نیست. مثلا محمود خاقانی، تحلیلگر حوزه انرژی به «تجارت نیوز» گفته: « شهردار در پارک‌ها مسجد می‌سازد تا توجه مردم از موضوع خرید اتوبوس‌ها به نگرانی بابت قطع درختان منتقل شود».

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها