کد خبر: 711342
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری یادگار امام

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از احتمال کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌گویند.

گمانه‌زنی‌ها درباره کاندیداتوری یادگار امام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه برگزار خواهد شد و این یعنی جریانات و گروه‌های سیاسی باید در یک فرصت کم خود را مهیای کارزار کنند. این کار قطعا برای جریان اصلاح‌طلب که هم در بدترین حالت خود از لحاظ سرمایه اجتماعی است و هم با چالش تایید صلاحیت نیروهایش مواجه است؛ دشوارتر خواهد بود. به خصوص که این جریان در انتخابات مجلس نیز توفیق چندانی نداشته است. 

این وضعیت اما به طور قطع مانع از سیاست ورزی اصلاح طلبان و به طور مشخص روزنه‌گشایان که همان طیف خواهان مشارکت در قدرت هستند، نخواهند بود. از این رو است که شاهدیم در روزهای گذشته و با وجود اینکه کشور و عرصه سیاست هنوز متاثر از شهادت رئیسی و همراهانش است، گمانه‌زنی‌های انتخاباتی در این جبهه شروع شده است. یک روز از مجید انصاری سخن می‌رود و یک روز هم از ظریف، همتی، محسن هاشمی، عارف و دیگران.

تازه‌ترین نام مطرح شده برای کاندیداتوری اصلاح‌طلبان اما سیدحسن خمینی است. شاهد آنکه کانال تلگرامی خبر فوری از کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات پیش رو خبر داده است. خبر فوری نوشته بود:  «برخی منابع خبر دادند سید حسن خمینی نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد» 

احتمالا طرح این گمانه متاثر از جلسه‌ انتخاباتی است که گفته می‌شود در روز‌های اخیر و بعد پس از درگذشت رئیس فقید دولت سیزدهم به میزبانی سیدحسن خمینی در جماران برگزار شده است. اگرچه که اصل برگزاری این جلسه نیز از سوی برخی رسانه‌ها اصلاح طلب تکذیب شده است. مثلا انصاف نیوز نوشته بود: «این ادعا غیرواقعی بوده و آقای خمینی در روز مورد اشاره در این ادعا در تهران نبوده و چنین جلسه‌ای تشکیل نشده است. به گفته‌ی نزدیکان سیدحسن خمینی او تا این لحظه تصمیمی برای شرکت در انتخابات ۸ تیر نگرفته است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها