کد خبر: 711365
تاریخ انتشار :

آمریکا در حال بررسی ایفای «نقش برجسته» در پساجنگ غزه است

منابع آمریکایی فاش کردند که ایالات متحده در حال حرکت به سمت دخالت در آینده غزه و در حال بررسی انتصاب یک مشاور مدنی برای نیروهای عمدتا فلسطینی است که پس از پایان جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس صحنه را مدیریت خواهند کرد.

آمریکا در حال بررسی ایفای «نقش برجسته» در پساجنگ غزه است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، روزنامه پالتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی انتصاب یک مقام آمریکایی به عنوان مشاور ارشد غیرنظامی برای نیروهای عمدتا فلسطینی پس از پایان درگیری بین اشغالگران و حماس در غزه است.

به گفته مقامات، این مشاور غیرنظامی (مدنی) در منطقه مستقر خواهد شد و از نزدیک با فرمانده این نیروها که فلسطینی یا از یک کشور عربی خواهد بود، همکاری خواهد کرد.

واشنگتن هنوز در حال بحث در مورد میزان اختیارات رسمی این مشاور است، اما همه مقاماتی که به شرط ناشناس ماندن با پالتیکو صحبت کردند، تاکید کردند که به ادعای آنها این بخشی از برنامه‌ ایالات متحده برای ایفای نقش «برجسته» در خروج غزه از هرج و مرج است.

به گزارش پالتیکو به نقل از مقامات، این مشاور هرگز وارد خود غزه نخواهد شد.

این مقامات به پالتیکو اضافه کردند که ایده «مشاور غیرنظامی» یکی از سناریوهای مورد بحث در مورد «روز پس از جنگ» است و همچنین شامل سناریوهای دیگری است که بر توسعه اقتصاد نوار غزه و بازسازی شهرهای تخریب‌شده متمرکز است.

رژیم صهیونیستی پس از حمله حماس به جنوب اراضی اشغالی در هفت اکتبر، عملیات نظامی خود را به نوار غزه آغاز کرد.

اشغالگران می‌گویند در این حمله ۱۲۰۰ تن کشته و بیش از ۲۵۰ تن اسیر شدند. همچنین مقامات بهداشتی در نوار غزه می‌گویند که عملیات اشغالگران جان بیش از ۳۵ هزار و ۸۰۰ فلسطینی را گرفته است و بیم آن می‌رود که هزاران نفر دیگر زیر آوار باشند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها