کد خبر: 711644
تاریخ انتشار :

بهادری: شهید رئیسی شنیدن نظر مخالف را موجب پختگی کارها می‌دانست

سخنگوی دولت گفت: شهید رئیسی تأکید داشت در جلسات کمیسیون‌های دولت حتماً کارشناسان مخالف موضوع مصوبه دعوت شوند.

بهادری: شهید رئیسی شنیدن نظر مخالف را موجب پختگی کارها می‌دانست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی بهادری جهرمی در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: شهید رئیسی فرزند دانشگاه بود و استاد راهنمای وی در مقطع دکتری، آقای محقق داماد، مدیر گروه حقوق اسبق همین دانشگاه تربیت مدرس بود؛ ولی به خاطر روحیه‌ای که داشت هیچگاه نخواست این تحصیلات خود را مکرراً بیان کنند.

وی افزود: شهید رئیسی در ابتدای انتخابش به عنوان رئیس‌جمهور، با مرحوم آقای عادل آذر که عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بودند، سازوکاری برای انتخاب اعضای دولت بنابر صلاحیت‌های علمی و مدیریتی طراحی کردند. مشابه همین فرآیندی که ما برای جذب هیأت علمی داریم، در دولت طراحی شد تا با مصاحبه با افراد مطرح، چند نفر به رئیس‌جمهوری معرفی شود و دست آخر نیز خود وی با مصاحبه با نفرات برتر، مسئول مربوطه را انتخاب می‌کرد.

بهادری جهرمی یادآور شد: شهید رئیسی احترام خاصی برای استادان دانشگاه و افراد باتجربه قائل می‌شد. بارها می‌شد که می‌دیدیم او در میان جلسه پیش پای مرحوم عادل آذر و سایر افرادی که سابقه استادی داشتند، برپا می‌شد و احترام ویژه‌ای برایشان قائل بود.

سخنگوی دولت اظهار کرد: شهید رئیسی تأکید داشت در جلسات کمیسیون‌های دولت که مصوبات دولت ابتدا در آنجا باید بررسی شود، حتماً کارشناسان مخالف موضوع مصوبه دعوت شوند. این مسئله با اینکه مخالفان متعددی داشت، بنا بر دستور رئیس‌جمهور شهید انجام می‌شد. شهید رئیسی معتقد بود نظر مخالف باعث پختگی و صیقل دادن کار می‌شود. حتی در برخی موارد خود او در جلساتی مانند ستاد هماهنگی اقتصادی، مخالفان موضوع بررسی را دعوت می‌کرد.

وی افزود: روحیه علمی و مطالعه رئیس‌جمهور شهید چنین بود که رویه خود را بر این قرار داده بود تا مطالبی که در دستورکار مطالعه‌اش قرار می‌گرفت، حتما در همان روز مطالعه شود. شهید رئیسی نظر خود را هم مرقوم می‌کرد و اطلاع می‌داد. به یاد ندارم مطلبی به او جهت مطالعه تقدیم شود اما در همان روز مطالعه نکرده باشد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: شخص رئیس‌جمهور شهید به من و برخی دیگر از اعضای دولت دستور می‌دادند در دانشگاه حضور پیدا کنید و خود را در معرض نظر دانشجویان و استادان قرار دهید. امیدواریم خط شهید رئیسی و این رویه علمی دولت، به برکت اخلاصی که داشت، ادامه پیدا کند و منشأ تحولی در مسیر انقلاب اسلامی و خدمت‌رسانی به مردم شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها