کد خبر: 51947
تاریخ انتشار :

پاک ترین رودخانه های جهان کجا هستند؟

پاک ترین رودخانه های جهان کجا هستند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از خبرآنلاین، رودخانه ها در کشورهایی که صنعتی شده و یا در حال صنعتی شدن هستند معمولا با خطر آلوده شدن مواجه هستند اما در بسیاری از همین کشورهای صنعتی سیاستهای حفظ محیط زیست در مورد رودخانه ها بسیار موثر بوده و بسیاری از پاکترین رودخانه ها اتفاقا در کشورهای صنعتی قرار دارند در این مطلب پنج رودخانه تمیز دنیا معرفی شده است

رودخانه لی ، چین کشور چین معمولا آلوده ترین رودخانه ها و شهرها را دارد چرا که صنعت فعلا حرف اول را در آن می زند اما در این میان رودخانه لی در منطقه زینگان از پاکیزه ترین رودخانه های جهان است این رودخانه که از کوه Mao'er سرچشمه می گیرد به سمت جنوب چین می رود در این رودخانه ماهیگیری رواج دارد.

رودخانه

رودخانه تورن ، سوئد- فنلاند رودخانه تورن در شمال سوئد و فنلاند واقع شده است. حدود نیمی از رودخانه بخشی از مرز بین دو کشور است. این رودخانه خروشان که مستقیما از یخهای قطبی سرچشمه می گیرد از جمله پاکیزه ترین رودخانه های جهان است منبعی غنی از ماهیان آزاد همراه با طبیعتی بی نظیر از چشم اندازهای شمالی . این رودخانه به شدت توسط مردم سوئد و فنلاند محافظت می شود واگرچه از نزدیک شهرهای بزرگی چون کرونا در شمال سوئد می گذرد اما همواره بر پاکیزه نگه داشتن آن اهتمام می شود.

رودخانه

رودخانه سنت کروویکس ، آمریکا انشعابی از رودخانه می سی سی پی حدود 164 مایل یا 260 کیلومتر طول آن است، رودخانه واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا ودر بخشی از مینه سوتا است ودر واقع مرز بین ویسکانسین و مینه سوتا را تشکیل دادند. رودخانه تحت حفاظت سازمان خدمات پارک ملی است ونیروگاه آبی در خیابان Croix و منابع قدرت شهری مینیاپولیس و سنت پل را تامین می کند.

رودخانه

رودخانه تارا ، مونته نگرو

تارا رودخانه برای پاکیزگی آن مشهور است. تارا رودخانه ای در مونته نگرو وبوسنی و هرزگوین است. رودخانه ناشی از تلاقی دو رودخانه یعنی رودخانه Opasnica و Veruša که از رشته کوه های آلپ مونته نگرونشات میگیرد. طول رودخانه 144 کیلومتر است که 110 کیلومتر در مونته نگرو است. این رودخانه از تمیزترین رودخانه های اروپای شرقی است.

رودخانه

رودخانه تیمز بله رودخانه تیمز یا تایمز که از وسط لندن می گذرد قرنها به عنوان رودخانه ای کثیف شناخته می شد.و حتی از لحاظ بیولوژیک مرده محسوب می شد

رودخانه

اما سیاستهای پنجا ه ساله در زمینه کنترل آلودگی ورودی به این رودخانه و پروژه گیاه درمانی که آب ورودی هر خانه را قبل از رسیدن به رودخانه پاک می کند هم اکنون آن را از آلودگی ها پاک کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها