کد خبر: 4410
تاریخ انتشار :

بهزاد غریب‌پور گفت:

باید امکان خلاقیت در جشنواره پرچم فراهم شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه، بهزاد غریب‌پور، تصویرگر کتاب کودکان گفت: پرداختن به موضوع پرچم در شکل نقاشی کودک و نوجوان، پوستر و عکس، نو و زیبا است.

این طراح موضوع پرچم را جالب و تازه ارزیابی کرد و ادامه داد: باید برای ایجاد تنوع در آثار تولید شده در نخستین جشنواره «پرچم» اقدام به استفاده از سوژه‌های مختلف در محور پرچم کردیم تا آثار برای مخاطبان از تنوع بهرمند شده و جذاب شوند.

داور نمایشگاه داخلی تصویرگران کتاب کودک گفت: بهتر است در فراخوان منتشر شده در نخستین جشنواره «پرچم» توضیحات کامل‌تری نسبت به المان‌هایی که هنرمندان مجاز به استفاده از آن‌ها در طراحی خود هستند داده شود.

این گرافیست تعصب نسبت به پرچم را در فرهنگ‌های مختلف متفاوت دانست و در ادامه افزود: تنوعی که در استفاده از رنگ، شکل و طراحی پرچم کشورهای مختلف دیده می‌شود نشان از خلقیات مردم و تفکر آن منطقه جغرافیایی دارد.

وی تاکید کرد: در پس پرچم، معانی مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نهفته است که این مهم پرداختن به موضوع پرچم را بسیار حساسیت برانگیز می‌کند. برای ایجاد هر نوع خلاقیت در جشنواره‌های فرهنگی با مضمون «پرچم» باید امکانی فراهم آید تا هنرمند با آسودگی خاطر اقدام به خلاقیت کند.

نخستین جشنواره ی «پرچم» به مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زمستان سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها