کد خبر: 32343
تاریخ انتشار :

گروه کماندوی صهیونیستی آثار یک معبد یهودی سوری را سرقت کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از فارس، منابع آگاه افشا کردند که سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی ظرف روزهای روزهای گذشته به یکی از معابد یهودی اطراف منطقه «جوبر» در شرق دمشق یورش برده و تمام آثار تاریخی و مذهبی موجود در این معبد را به سرقت بردند.

این منابع اظهار می‌کنند که این سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی پس از به سرقت بردن آثار این معبد یهودی آنها را پس از خارج کردن از سوریه به اردن و ترکیه منتقل کردند و تمام این اقدامات با کمک و همکاری گروه تروریستی «گردان الاسلام» صورت گرفت که یکی از گروه‌های تروریستی وابسته به «ارتش آزاد سوریه» است و کنترل این منطقه را در دست دارد.

یک منبع آگاه و نزدیک به «ابراهیم حمرا»، خاخام یهودی سوری و رهبر مذهبی طایفه یهودیان عرب سوریه که در سال 1994 از سوریه به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده است، گفت: یک گروه کوماندو متشکل از 15 نفر از اعضای یگان صهیونیستی «شیران سیاه یهودی» اوایل هفته جاری با همکاری طرف‌های امنیتی اردنی و ترک و همچنین گروه تروریستی «گردان الاسلام» وارد منطقه «جوبر» در شرق شدند.

این منبع آگاه در ادامه می‌افزاید: این گروه کماندویی صهیونیستی اقدام به سرقت محتویات این معبد یهودی کردند که دست نوشته‌ها و آثار تاریخی و مذهبی گرانبها را در بر می‌گرفت و ارزش مادی برای آنها نمی‌توان قائل شد.

وی گفت: پیشتر و قبل از ورود این گروه کماندوی صهیونیستی، گروه‌های تروریستی سوری وابسته به ارتش آزاد سوریه مانند گردان الاسلام اقدام به انتقال بخشی از آثار موجود در این معبد به خاک از سوریه کرده بودند که از جمله آثار به سرقت برده شده توسط این گروه‌ها یک نسخه از تورات است که یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های تورات در جهان به شمار می‌آید.

این منبع آگاه در ادامه توضیح داد که این گروه کماندو هنگام بازگشت به بیش از 5 گروه دو نفره و بیشتر تقسیم شد که هر گروه یک تکه از آثار تاریخی و مذهبی به سرقت برده شده را با خود حمل می‌کرد تا در صورت افتادن به دست ارتش سوریه تمام این آثار مصادره و ضبط نشود.

بنابر اظهار این منبع اعضای این گروه کماندویی صهیونیستی از یهودیان عرب عراقی و مغربی و لبنانی بودند که برای جلوگیری از مورد شناسایی واقع شدن لباس‌های عناصر گروه‌های جهادی تکفیری فعال در سوریه را به تن کرده بودند و خودروهای نظامی وابسته به گروه‌های تروریستی «ارتش آزاد سوریه» تامین امنیت جانی و حمایت از این گروه کماندوی صهیونیستی را تا مرزهای اردن و ترکیه برعهده داشتند.

به گفته این منبع یهودی سوری اتخاذ تصمیم اجرای این عملیات سه هفته پیش انجام شد، هنگامی‌که این معبد در معرض حمله خمپاره‌ای قرار گرفت و طی آن بخش‌هایی از دیوارهای خارجی و داخلی آن منهدم شد و خود معبد نیز در معرض تخریب کامل قرار گرفت.

وی افزود: در آن زمان برخی طرف‌های صهیونیستی تصمیم گرفتند، با طرف‌های ترک و اردنی تماس بگیرند و از آنها بخواهند ضمن تماس با مسئولان ارتش آزاد سوریه زمینه انتقال آثار موجود در این معبد را فراهم کنند.

این منبع تاکید کرد که شورای نظامی ارتش آزاد سوریه در استان مرزی «درعا» به طور مستمر با مسئولان سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی در امان، پایتخت اردن از نوامبر گذشته زیر نظر سرویس‌های اطلاعاتی اردن دیدار و نشست‌های مشترک برگزار می‌کند.

وی گفت: از جمله افراد شرکت کننده در این نشست‌ها فردی به نام «احمد المصری» است که نماینده «میشل کیلو» معارض سوری و جنبش «منبر دمکراتیک» در اردن است و نقشی اساسی و مهم در اجرای عملیات سرقت آثار تاریخی و مذهبی این معبد یهودی ایفا کرد، به ویژه در مرحله دوم عملیات که می‌بایست این آثار از اراضی سوریه به خارج آن منتقل شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها