کد خبر: 32463
تاریخ انتشار :

احداث تونل خلخال – گیلان با یک میلیارد تومان اعتبار

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه به نقل از فارس ،جلیل جعفری بنه‌خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: الگو قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در تداوم فعالیت‌های انجام گرفته در سال قبل مسئولان دو قوه و نمایندگان مجلس باید در عملی کردن جهاد اقتصادی و سیاسی تلاشی بی‌پایان انجام دهند.
وی عنوان کرد: باید گام‌های اساسی در تحقق اهداف اقتصادی با توجه به شرایط خاصی که کشور در آن واقع شده و نیز ایفای حقوق سیاسی با مشارکت فعالانه و آگاهانه در دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در تحقق جهاد سیاسی بسیار مهم و اساسی است.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: با عنایت به پیگیری شبانه‌روزی در سالی که گذشت تلاش‌های متعددی انجام شد تا مشکلات شهرستان‌های خلخال و کوثر روز به روز کاهش یابد و علیرغم مشکلات اعتباری و مالی کشور در سالی که گذشت کاهش اعتبارات به ویژه در حوزه عمرانی مشهود بود اما به رغم آن در حوزه راهسازی و توسعه زیرساخت‌ها کارهای متعددی در حال انجام است.
جعفری بنه خلخال به مشکلات اعتباری سدهای کوثر و بفراجرد و همچنین ضرورت احداث چند سد جدید اشاره کرد و ادامه داد: مجوز احداث تونل ارتباطی خلخال و گیلان اخذ شده و سعی کردیم مشکلات اعتباری سدها نیز در حد امکان برطرف شود.
وی از صدور مجوز احداث نیروگاه سیکل ترکیبی، برطرف شدن مشکلات کارخانه سیمان، تلاش برای راه‌اندازی کارخانه پرلیت و فولاد کوثر خبر داد و تصریح کرد: در حوزه آبرسانی به روستاها 18 روستا در خلخال و 10 روستا در کوثر از این نعمت بهره‌مند شدند یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
عضو مجمع یادآور شد: در حوزه راه روستایی بیش از 60 کیلومتر راه روستایی احداث و جاده ارتباطی فیروز - خلخال - درام روند پیشرفتی مناسبی پیدا کرد.
جعفری بنه خلخال گفت: در حوزه بهداشت و درمان تجهیز آزمایشگاه کوثر، درمانگاه هشتجین و بیمارستان خلخال به تجهیزات عمل جراحی چشم مجهز شد.
وی از راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی خلخال و دانشکده‌های فنی و پذیرش دانشجو برای این دانشگاه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری مشکلات موجود برای حضور سرمایه‌گذاران در سایت تفریحی - گردشگری اردبیل مرتفع شد.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به نتایج برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر و اظهار تمایل بسیاری از سرمایه‌گذاران در این حوزه اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: ضرورت دارد مسئولان با تسریع در این زمینه و ارائه مشوق‌های لازم بستر حضور بخش خصوصی را فراهم آورند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها