کد خبر: 709488
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با احمد حکیمی پور

مافیا از حواشی مدیریت شهری نان می‌خورد

فعال سیاسی گفت: مافیای فساد شهری، نانش در ایجاد تنش بین شورای شهر و شهردار است. این مافیا نیرو و شبکه دارد و سعی می کند اختلافات شورای شهر و شهردار را علنی کند و به آنها دامن بزند.

مافیا از حواشی مدیریت شهری نان می‌خورد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - شهرداری تهران در دوره زاکانی روزی نیست که حاشیه نداشته باشد، نکته جالب آنکه فغان شورای شهر نیز از دست شهردار تهران به آسمان بلند است. ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه و پروژه قطع درختان پارک لاله هنوز تمام نشده بود که داستان کمک های میلیارد شهردار به مدیرانش و ابهامات قرارداد خرید اتوبوس از چین در صدر اخبار قرار گرفت.

احمد حکیمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره چرایی افزایش حاشیه های مدیریت شهری در دوره زاکانی گفت: 6 دوره از تشکیل شورای شهر گذشت و تجربه مدیریت شهری از کانال شورای شهر کم نیست بنابراین زمان آن رسیده که به موضوعات فرایندی ورود شود، نه آنکه فردی به موضوعات بنگریم.

وی افزود: متأسفانه مدیریت شهری خلا ها و مشکلاتی دارد که باید حل شوند. یکی از راهکارها آن است که قانون اصلاح شود تا مردم شهردار را انتخاب کنند، البته این مسئله از اختیارات شورا می کاهد. در این روش هر فهرست انتخاباتی شهردار مدنظر خود را نیز اعلام می کند و مردم علاوه بر رأی به فهرست شورای شهر، به شهردار نیز رأی می دهند.

این عضو سابق شورای شهر یادآور شد: هم اکنون نظام انتخابات ما در مجلس و شوراها اشکال دارد تا این نظام انتخابات اصلاح نشود، آسیب ها و خسارت هایی به لحاظ مادی و معنوی به مردم تحمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر دوره ششم همه از یک فهرست انتخاباتی هستند و به لحاظ سیاسی و تفکر مدیریتی همسویی دارند، انتظار می رفت مسائل و اختلافات شان را در جلسات غیرعلنی با شهردار تهران طرح و رفع کنند، نه آنکه آنها را به تریبون های رسمی بکشانند. کشاندن مباحث اختلافی به تریبون های رسمی مصداق بارز پمپاژ درگیری و اختلاف به جامعه است بنابراین ظاهر خوشی ندارد و به نفع مدیریت شهری و شورای شهر نیست.

این فعال سیاسی اظهار کرد: ما نیز وقتی در شورای شهر بودیم خیلی تلاش می کردیم این اتفاقات نیفتد ولی به تجربه می گویم مافیای فساد شهری، نانش در ایجاد تنش بین شورای شهر و شهردار است. این مافیا نیرو و شبکه دارد و سعی می کند اختلافات شورای شهر و شهردار را علنی کند و به آنها دامن بزند.

حکیمی پور با بیان اینکه با اوج‌گیری دعوای شورا و شهردار، تخلفات در شهر زیاد می‌شود، افزود: حق با شورا است چون منتخب مستقیم مردم است و بعد از انتخاب شهردار وظیفه نظارت بر او را به عهده دارد. پس شهردار باید در مقابل شورا پاسخگو باشد. البته شورا باید مسائل طوری پیگیری و نظارت کند که اختلافات و کشمکش ها علنی نشود چون اگر این اتفاق بیفتد نهاد شورا آسیب می بیند. شهر از کشمکش بین شورای شهر و شهردار آسیب می بیند. ضمن آنکه تأثیر منفی بر قضاوت افکارعمومی می گذارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها