کد خبر: 661435
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با حبیب‌الله بور بور

هیچ کس نباید به توافق جدید دل ببندد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما باید براساس امکانات خودمان و بدون وابستگی به نفت کشور را اداره کنیم. در واقع رویکرد ما باید این باشد که نفت را تبدیل به محصولاتی کنیم که تحریم روی صادرات این محصولات اثر نگذارد.

هیچ کس نباید به توافق جدید دل ببندد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان سیاسی معتقدند توافق بر سر احیای برجام انجام می شود اما سئوال اصلی آن است که آیا دولت سیدابراهیم رئیسی با این ترکیب کابینه می تواند از فرصت های احیای برجام استفاده کند.

حبیب الله بور بور در گفتگو با نامه نیوز درباره توانایی دولت سیزدهم در استفاده از فرصت‌های اقتصادی پسا احیای برجام گفت: غربی ها براساس نیاز خودشان می خواهند با ایران توافق کنند. در واقع اروپایی ها چون نیاز به انرژی برای گرمایش دارند بنابراین دنبال این هستند که این مشکل را پیش از فرارسیدن فصل سرما حل کنند پس این مسئله ربطی به توان یا عدم توان دولت آقای رئیسی ندارد.

وی افزود: غربی ها هر زمانی بخواهند دوباره کلید را می زنند و نقل و انتقال ارز را برای ما مسدود می کنند. آمریکایی ها از ابتدای انقلاب تا به امروز در قالب ایجاد جنگ داخلی، کمک به صدام و تحریم به فکر سقوط جمهوری اسلامی بودند اما حالا متوجه شدند که این خیالی خام است و ایران مورد حمایت سایر کشورها قرار دارد.

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تداوم دشمنی آمریکا با ایران اظهار کرد: آمریکا دنبال کسب رضایت ما در توافق نیست و اکنون اگر صلح و توافقی انجام شود، این توافق تنها برای تأمین نیاز غرب است، نه رفع محدودیت ما بنابراین هیچ کس نباید به این توافق دل ببندد. ما باید براساس امکانات خودمان و بدون وابستگی به نفت کشور را اداره کنیم. در واقع رویکرد ما باید این باشد که نفت را تبدیل به محصولاتی کنیم که تحریم روی صادرات این محصولات اثر نگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها