کد خبر: 665132
تاریخ انتشار :

نمازی: حاکمیت یک قدم هم برای جلب اعتماد مردم برنداشت

تحقق بعضی از مطالبات از جمله برچیدن گشت ارشاد و اصلاح قانون حجاب اجباری می‌توانست صورت گیرد، اما هیچ کدام از این کار‌ها انجام نشد و ما از جانب حاکمیت تا حالا یک قدم برای این که مردم احساس حسن نیت کنند، مشاهده نکردیم.

نمازی: حاکمیت یک قدم هم برای جلب اعتماد مردم برنداشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدعلی نمازی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره این که بحث گفتگو از سوی حاکمیت مطرح شده است، از نظر شما این مساله به چه ساز و کار‌هایی نیاز دارد، آن هم باتوجه به این‌که پیش از این رئیس دولت اصلاحات بار‌ها این مسئله را مطرح کرد، اما مورد استقبال قرار نگرفت، گفت: موضوع گفتگو مطرح شد، اما به شخصه پیگیری این موضوع را به صورت جدی مشاهده نکردم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: آقای رئیسی که نیامد در قالب بحرانی که امروز کشور گرفتار آن شده است وارد شود و لوازم این کار را رعایت کند تا خروجی این موضوع گفتگو باشد. آقای اژه‌ای هم گفتند اگر کسی نقد و انتقادی دارد ما می‎‌شنویم، نگفتند مشکل و موضوعاتی وجود دارد و ما هم حاضر هستیم به آن‌ها بپردازیم.

نمازی یادآور شد: در حرف‌های آقای اژه‌ای و آقای رئیسی باید یک پیش نیاز‌هایی رعایت می‌شد؛ به طور مثال گشت ارشاد می‌توانست برچیده شود، دولت و قوه قضائیه می‌توانستند لایحه‌ای را در خصوص اصلاح قانون حجاب اجباری ارائه کنند، از مردم عذرخواهی می‌کردند، یا یک کمیسیون پزشکی با پزشکان مورد اعتماد خانواده امینی تشکیل و مسئله را بررسی می‌کردند، اما هر سه قوه هیچ کدام این احساس نیاز را ندیدند.

بیشتر بخوانید: گاف‌های عبدالله گنجی در مناظره با زیدآبادی / مغزهای متفکر اصولگرایان چه می‌گویند؟

ایتن فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: به هر حال مهسا امینی در دست گشت ارشاد فوت شده است. جوابی که حاکمیت در رابطه با این موضوع بعد از اتفاقاتی که در روز‌های پس از آن افتاد داد، با رئیس‌جمهور و قوه قضائیه حل نمی‌شود. تحقق بعضی از مطالبات از جمله برچیدن گشت ارشاد و اصلاح قانون حجاب اجباری می‌توانست صورت گیرد، اما هیچ کدام از این کار‌ها انجام نشد و ما از جانب حاکمیت تا حالا یک قدم برای این که مردم احساس حسن نیت کنند، مشاهده نکردیم.

نمازی درباره بیانیه اخیر سید محمد خاتمی گفت: آقای خاتمی در این پیامش گفت چقدر مسائل را گوشزد و منعکس کردم که اگر رسیدگی نشوند به بحران تبدیل می‌شود. اگرچه مردم هم از آقای خاتمی ناراحت هستند که از قسمت اول شعارشان «زن» را برداشته‌اند، اما دلسوزی و حسن نیت آقای خاتمی یکی از ویژگی‌های ایشان است او عقده‌ای و اهل انتقام گرفتن نیست، بدترین برخورد‌ها را با وی می‌کنند که وی اگر بداند منجر به اصلاح امور می‌شود به راحتی از کنار این رفتار‌ها عبور خواهد کرد. آقای خاتمی و بعضی از دلسوزان دیگر از جمله آقای کروبی و آیت‌الله موسوی بجنوردی بسیار دلسوزی کردند و گفتند این شیوه اداره کشور و حکمرانی به نتیجه نمی‌رسد و نه تنها بازدهی ندارد بلکه هزینه‌های زیادی برای کشور دارد.

وی با بیان این که واقعا چگونه یک انقلاب و نظام را بعد از ۴۳ سال به اینجا کشاندیم، عنوان کرد: چند وقت پیش برای آقای کرباسچی نوشتم بعد از این همه سال این اهداف انقلابی که قرار بود نتیجه‌اش حاکمیت قانون باشد به دست نیامده است، اما تا بخواهید هزینه پرداخت کردیم.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها