کد خبر: 709526
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

حاشیه‌های دیوارنگاره‌ جدید

تبریک روز دختر به سبک شهرداری تهران با حواشی و انتقاداتی مواجه شده است.

حاشیه‌های دیوارنگاره‌ جدید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - دیوارنگاره میدان ولیعصر که به صورت معمول حاشیه‌ساز می‌شود، این بار نیز مورد و البته نقد کاربران در شبکه‌ها اجتماعی و رسانه‌ها قرار گرفته است. 

شهرداری تهران این دیوارنگاره را به تبریک روز دختر اختصاص داده اما سبکی را برگزیده که صرفا از شهرداری تحت مدیریت زاکانی انتظار می‌رود و فاصله قابل توجهی با نظر مردم داد.

 در این بنر به شدت صورتی که دختر را چشم و چراغ خانه خوانده، شاهدیم که دختر بچه را در حال جارو زدن، بچه داری، آوردن چای برای پدر و... به نمایش گذاشته‌اند! از این رو است که باید بیرسیم آقای شهردار؛ تابه حال هیچکدام از دختران ایرانی را در حال تحصیل، ورزش، کار، موفقیت علمی و افتخارآفرینی ملی و بین المللی ندیده‌ای که به تصویر بکشی؟ 

این تصویر اما از جهت دیگر نیز مورد توجه و نقد است. مثلا استفاده از یک دختربچه با سن پایین و در محیط خانه که بتواند بدون حجاب باشد. تا اینجای کار مشکلی نیست اما وقتی مادر را در همان محیط و با روسری ترسیم کرده‌اند تا فرهنگ حجاب تبلیغ و ترویج شود نوعی تعارض و تناقض گویی نمایان می‌شود. در همین راستا عصر ایران نوشته: « ترویج فرهنگ حجاب اما به این نیست که زن در همه حال موی خود را بپوشاند. به این است که بچه ها یاد بگیرند در مقابل نامحرم بپوشانند. در این تصویر اما هیچ نامحرمی نیست. چون مشخص است آن آقا قاعدتا مرد خانه است. همان گونه که در نقاشی دختربچه می توان مقنعه و روسری نداشت نقاشی مادر خانه ولو بزرگ‌سال هم شاید بدون حجاب میسر باشد. در این فقره فقها نظرات یک‌سانی ندارند.»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها