کد خبر: 641554
تاریخ انتشار :

دلایل ناموفق بودن کاشت مو

دلایل ناموفق بودن کاشت مو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

ریزش موهای سر یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که بیشتر مردم جهان را به خود درگیر کرده است. با توجه به اینکه موهای سر یکی از معیارهای جذابیت ظاهری به حساب می‌آیند و حتی روی اعتماد به نفس ما تاثیر می‌گذارند، پس راحت گذشتن از کنار این مشکل چندان امکان‌پذیر نیست. بسیاری از ما برای جلوگیری از ریزش موها و تقویت موهایمان راه‌های زیادی را امتحان کردیم؛ از استفاده از شامپوها و روغن‌های گیاهی گرفته تا داروهای شیمیایی. اما تا زمانی که علت ریزش مو کاملا مشخص نشود و راهی دقیقا متناسب با همان انتخاب نشود، ممکن است تمام این راه‌ها غیرمفید باشد.

یکی از بهترین و موثرترین راه‌های جلوگیری از ریزش موها و رفع طاسی سر، کاشت مو است. کاشت مو نتیجه‌ای طبیعی و ماندگار به همراه دارد و تراکم موهای سر شما را به همان سطح از انتظاری که دارید، می‌رساند. این روش که سال‌ها در حال انجام است و تاییدیه‌های زیادی از انواع سازمان‌ها از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) گرفته است، برای تمام افراد نتیجه‌بخش نیست. در این مقاله دلایلی که ممکن است یک فرد کاشت موی موفقی نداشته باشد را برای شما ذکر می‌کنیم. پس اگر شما هم قصد کاشت مو دارید ولی نمی‌خواهید هزینه و وقت خود را تلف کنید، با ما همراه باشید.

دلایل ناموفق بودن کاشت مو

کاشت مو در بیشتر مواقع یک عمل نتیجه‌بخش است که رضایت مراجعه‌کننده را به همراه دارد. اما در بعضی از موارد نادر، ممکن است فرد هیچ نتیجه‌ای از عمل کاشت موی خود مشاهده نکند و تراکم موهای سر او بعد از چند ماه هیچ تغییری نداشته باشد.

پس اگر به فکر کاشت مو هستید، اولین قدم شما باید این باشد که در مورد این عمل اطلاعات لازم را به دست آورید. در ابتدای کار شاید بهتر است از سوال کاشت مو چیست شروع کنیم. کلینیک صدف به این سوال چنین پاسخ می‌دهد: «کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌گویند. قسمتی که فولیکول‌ها از آن برداشت می‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول‌ها در آن قرار می‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد».

مشاوره با یک پزشک متخصص در یک کلینیک معتبر می‌تواند بهترین راه برای افزایش اطلاعات و جلوگیری از ناموفق بودن کاشت مو باشد. با کمک پزشک می‌توانید تمام شرایط را برای انجام این عمل بسنجید و جلوی ناموفق بودن آن را بگیرید. عوامل زیادی می‌توانند باعث ناموفق بودن کاشت مو شوند. در ادامه مهم‌ترین این عوامل را برای شما توضیح می‌دهیم:

سن نامناسب

برای انجام کاشت مو باید طرح ریزش موی فرد کاملا معلوم شده باشد. مثلا در الگوی ریزش موی مردانه، موها از جلو و دو طرف سر شروع به ریزش می‌کند. اما در الگوی ریزش موی زنان موها از وسط شروع به ریزش کرده و تراکم موها در فرق سر کمتر می‌شود. ریزش مو در افراد زیر ۲۵ سال معمولا الگوی مشخصی ندارد. پس چنین افرادی نمی‌توانند کاشت مو انجام دهند و در صورت انجام این عمل، ممکن است نتیجه دلخواه خود را به دست نیاورند.

2

عدم مهارت جراح

اگر کمی در سطح شهر قدم زده باشید، آگهی‌های زیادی را برای کاشت مو می‌بینید که با قیمتی پایین و باورنکردنی خدمات کاشت مو و ابرو به شما ارائه می‌دهند. تعداد بسیار زیادی از این آگهی‌ها متعلق به مراکز غیرمعتبری است که فرد هیچ دانش تخصصی یا حتی تجربه‌ای در این زمینه ندارد و بدون دانستن روش‌های اصولی و استاندارد این کار را انجام می‌دهد. این افراد معمولا هیچ چیز درباره روش‌های کاشت مو مانند FUT یا FUE که دو روش رایج کاشت مو هستند، نمی‌دانند و نمی‌توانند بهترین روش را برای فرد انتخاب کنند. مراجعه به چنین مراکز و جراح‌هایی قطعا نتیجه دلپذیری برای شما به همراه نخواهد داشت.

کلینیک تخصصی پوست و مو صدف در رابطه با بهترین روش کاشت مو در ایران می‌گوید: «روش SUT به دلیل آنکه بدون عمل جراحی، خون‌ریزی و عوارض خاصی انجام می‌شود، یکی از مناسب‌ترین راه‌های پیش روی افراد برای کاشت مو است. در این روش می‌توان تا سه برابر روش‌های سنتی تار مو ایجاد کرد و علاوه بر همه این موارد، دوران نقاهتی وجود نخواهد داشت. یعنی افراد بدون نیاز به استراحت مطلق می‌توانند از فردای کاشت مو روال عادی زندگی خود را داشته باشند. با این حال مناسب‌ترین روش برای کاشت مو با توجه به شرایط فعلی بانک موی شما مشخص می‌شود. همچنین این روش یکی از بهترین تکنیک‌های کاشت مو با تراکم بالا به حساب می‌آید.»

دلیل ریزش مو

برای انتخاب روش مناسب مقابله با ریزش مو باید اول از هرچیز علت آن مشخص شود. ریزش مو می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. ژنتیک، ابتلا به بعضی از بیماری‌های جسمی و روحی، تغذیه نامناسب و مصرف بعضی از داروها می‌تواند از دلایل ریزش مو باشد. تا وقتی علت اصلی ریزش مو مشخص و درمان نشده، ممکن است کاشت مو ناموفق باشد.

مراقبت نادرست بعد از کاشت

موفقیت کاشت مو تنها به انتخاب یک متخصص ماهر بستگی ندارد. اگر کاشت موی شما توسط ماهرترین پزشک جهان هم انجام شود ولی شما مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو را نادیده بگیرید، باز هم کاشت موی ناموفقی خواهید داشت. پس باید بعد از اتمام کاشت دقیقا مطابق با توصیه‌های پزشک، از موهای کاشته‌شده مراقبت کنید تا از ریزش مجدد موهای کاشته جلوگیری شود.

عدم صداقت کلینیک

بعضی از کلینیک‌ها و مراکز کاشت مو ممکن است از روش‌های غیرقانونی برای کاشت مو استفاده کنند. انجام کاشت مو تنها باید توسط پزشک متخصص انجام شود. اگر در یک کلینیک یک فرد غیرمتخصص یا بدون مجوز، کاشت مو انجام دهد یا پزشک در طول فرایند درمان، در اتاق عمل حضور نداشته باشد، کاشت مو به احتمال زیاد با موفقیت انجام نخواهد شد. پس قبل از مراجعه به یک کلینیک حتما در مورد آن تحقیق کافی داشته باشید.

کلام آخر

انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه می‌تواند جلوی کاشت موی ناموفق را تا حد بسیار زیادی بگیرد. اگر برای کاشت مو به یک کلینیک معتبر مراجعه کردید، توسط پزشک متخصص معاینه شدید، کاشت موی شما توسط پزشک باتجربه و ماهر انجام شد و مراقبت‌های بعد از کاشت را به بهترین شکل انجام دادید، دیگر نیاز نیست نگران نتیجه کاشت موی خود باشید. تجربه شما در ارتباط با کاشت مو چیست؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها