کد خبر: 647024
تاریخ انتشار :

شکست لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان | اعتراض بازنشستگان در شهرهای مختلف

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی که به نحوه‌ی اجرای همسان‌سازی مستمری‌های خود، کسر سرانه درمان از مستمری، اعمال نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی متناسب با هزینه‌های زندگی اعتراض دارند، امروز (یکشنبه/۱۵ اسفند) در شهرهای مختلف تجمع کردند.

شکست لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان | اعتراض بازنشستگان در شهرهای مختلف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

معترضان، خواهان استمرار اجرای ‌متناسب‌سازی به منظور کاهش فاصله هزینه‌های زندگی با مستمری‌های خود هستند و می‌گویند که ‌متناسب‌سازی باید به نحوی استمرار یابد که با اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هماهنگ باشد. 

تکمیل متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان تا ۱۰۰ درصد زمان برقراری مستمری، دیگر خواسته‌ی بازنشستگان است که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است. سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی را بر اساس میزان مطالباتی که از دولت وصول می‌کند اجرا می‌کند. 

با این حال بازنشستگان می‌گویند که اجرای متناسب‌سازی تکلیف قانون برنامه ششم توسعه است و مطالبات سازمان از دولت ارتباطی با اجرای متناسب‌سازی ندارد.

به گزارش ایلنا،بازنشستگان همچنین به کسر سرانه درمان ۲ درصدی از مستمری خود بر اساس ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی اعتراض دارند. 

اجرای کامل سه‌جانبه با تغییر ساختار سازمان تامین اجتماعی از حالت هیات امنایی به شورای عالی، دیگر خواسته‌ی بازنشستگان است. 

بازنشستگان همچنین خواهان پرداخت کامل مطالبات دولت به سازمان تامین اجتماعی هستند که رقم آن به بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها