کد خبر: 648006
تاریخ انتشار :

تخصیص یارانه جدید برای این دسته از افراد | یارانه بگیران بخوانند

همایون حائری امروز در نشست خبری افزود: گرچه تعرفه‌ها برای پرمصرف‌ها پلکانی افزایش خواهد یافت اما همچنان از یارانه برق استفاده خواهند کرد.

تخصیص یارانه جدید برای این دسته از افراد | یارانه بگیران بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین عملی نشد. تاکنون هیچ مسئولی در رابطه با پرداخت یارانه جدید موضوعی را مطرح نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است.  یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو گفت: افزایش تعرفه برق به صورت پلکانی و برای مشترکان پرمصرف اعمال شده است.

وی ادامه‌داد: ۸۰ درصد مشترکان در تابستان و ۷۰ درصد در زمستان جزو مشترکان کم مصرف هستند و از یارانه استفاده می‌کنند.

معاون وزیر بیان‌داشت: زمستانی که گذشت، زمستان سختی بود و با وجود محدودیتی که در قسمت تامین سوخت گاز با توجه به رشد مصرف گاز خانگی داشتیم، اما همکاری‌های بسیار خوبی با وزارت نفت، صمت و سایر دستگاه‌ها انجام شد و توانستیم این زمستان را پس از چند سال اعمال محدودیت‌ها بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو، زمستان بدون خاموشی را دستاورد بسیار خوبی برای دولت مردمی دانست و خاطرنشان‌کرد: اقداماتی که در زمستان امسال رخ داد، پیش‌ نیازی بود که بتوانیم تابستان سخت سال آینده را با کمترین مشکل پشت سر بگذاریم و در این مسیر نیز به همراهی و پشتیبانی مردم و رسانه‌ها نیاز داریم.

وی با اشاره به تابستان‌های گذشته و مشکلات موجود، اضافه‌کرد: در چند سال اخیر تراز تولید و مصرف برق به هم خورده بود و همین نکته باعث می‌شد که در تابستان‌ها دچار محدودیت‌هایی شویم که به صنعت و بخش خانگی اعمال می‌شد. البته بر اساس برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس در این زمینه باید بتوانیم این اختلاف تولید، مصرف و همچنین وابستگی که در بخش تولید به نیروگاه‌های برق آبی داشتیم را جبران کنیم.

حایری اظهار داشت: به هرحال هر زمان نزولات آسمانی کم بود، تراز تولید و مصرف بیشتر جلوه می‌کرد و منجر به این می‌شد که در تامین برق مردم در لحظاتی از پیک مصرف موفق نباشیم.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به برنامه وزیر نیرو برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق در مدت چهار سال، گفت: این برنامه شامل ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه‌های حرارتی، ۱۰ هزار مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر و ۱۰ هزار مگاوات نیز نیروگاه‌های حرارتی احداث‌شده توسط صنایع است که بر اساس آن در مدت چهار سال دولت مردمی ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور اضافه خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها