کد خبر: 648230
تاریخ انتشار :

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت

روش جدیدی برای استعلام سود عدالت مشخص شده است.

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود. پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها  و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.در متن زیر جدیدترین اخبار درباره پرداخت سود سهام عدالت را با هم می خوانیم.مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار از واریز سود سهام عدالت تا پایان اسفندماه خبر داد.

چگونه سود سهام عدالت را استعلام بگیریم؟

روش جدید استعلام سود سهام عدالت را اعلام شد که بر این اساس سهامداران عدالت برای اطلاع از مبلغ واریز سود سهام سال مالی منتهی به اسفندماه 1399 می توانند با ورود به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه کنند.

سهامداران عدالت پس از ورود درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه می توانند با کلیک بر گزینه تاریخچه سود سهام عدالت مبلغ سود سهام خود را برای سال های 1398 و 1399 مشاهده کنند. همچنین سهامداران عدالت می توانند علاوه بر روش فوق، با تماس مرکز تماس 1569 داخلی 1 و تارنمای sahamedalat.ir نسبت به واریز سود سهام عدالت خود مطلع شوند.

روز شنبه سود سهام عدالت 43 میلیون و 665 هزار و 331 نفر به مبلغ بیش از 25 هزار میلیارد تومان به حساب مشمولان واریز شد

مجید عشقی رییس سازمان بورس با اشاره به واریز سود سهام عدالت در هفته جاری، توضیح داد: سود سهام عدالت از سوی سپرده گذاری تسویه وجوه (سمات) به حساب بیش از ۴۲ میلیون سهامدار آن واریز شد اما اینکه آیا به حساب این سهامداران نشسته است یا خیر موضوع ادامه دار و در حال بررسی است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با پرداخت سود سهام عدالت در جمع اصحاب رسانه گفت: سود سهام عدالت از طریق ۲۲ بانک به حساب سهامداران پرداخت شده است. به طور قطع چند روز طول می‌کشد تا بانک‌ها گزارش کاملی از میزان برگشتی‌ها به سازمان بورس اعلام کنند. بعد از جمع آوری گزارش‌ها به سهامدارانی که سود سهام خود را دریافت نکردند، پیامک ارسال می‌شود تا برای بروز رسانی حساب خود اقدام کنند.

وی در پاسخ به اعتراض برخی از سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی مبنی بر عدم دریافت سود نیز گفت: به طور قطع به تمام سهامداران بر اساس برگ سهام سود پرداخت شده اما اگر به شکل موردی است باید با سپرده گذاری مرکزی به شماره تلفن ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

وی بیان کرد: ممکن است سود سهام عدالت به حساب مربوطه واریز شده باشد اما به دلایلی همچون وجود حکم قضایی، این مبلغ از حساب برداشت شده باشد. (اگر شخصی بدهکار باشد و حکم قضایی برای برداشت از حساب‌های بانکی او صادر شده باشد هر گاه مبلغی به یکی از حساب های شخص مورد نظر واریز شود به طور خودکار از آن حساب کسر می‌شود.)

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها