کد خبر: 648461
تاریخ انتشار :

چگونه برای کسب و کار خود سرور بخریم؟

چگونه برای کسب و کار خود سرور بخریم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

چگونه یک سرور انتخاب کنیم؟

سرورها چه برای مشاغل بزرگ و چه برای مشاغل کوچک، بسیار مهم هستند. قطعا انتخاب سرور کار ساده ای نیست. بنابراین معمولا کسب و کارها به ضمانت و پشتیبانی ارائه شده توسط مراکز فروش سرور، نیاز دارند.

هنگامی که شبکه ای چه از نظر تعداد کاربران و چه از نظر تعداد داده هایی که روی آن نگهداری می شود، شروع به رشد می کند،  نیازمند یک سرور است تا بتواند سازماندهی شده و کارآمد باقی بماند. با این حال، امروزه سرورهای مختلفی در بازار موجود هستند که همه آنها قابلیت پیکربندی بالایی دارند.

اما کدام سرور برای شما مناسب است؟

نحوه انتخاب یک سرور مناسب برای تجارت و کسب و کار شما، بسیار مهم است.

ابتدا باید بدانید که هر کدام از سرورهای پیشنهادی، در چه زمینه ای خوب هستند. از سرورها می توان برای نگهداری انواع فایل ها و مدیریت برنامه ها استفاده کرد. همچنین سرورها می توانند کاربر خاصی را که در شبکه می تواند به منابع خاصی دسترسی داشته باشد، مدیریت کنند. سرورها وظیفه میزبانی وب سایت شرکت شما، مدیریت پایگاه های داده، نظارت کننده بر منابع شبکه و ... را دارا هستند.

سرورها می توانند از رایانه های شخصی ساده و ارزان گرفته تا پایه های رک پیچیده طراحی شده برای مدیریت بارهای سنگین و ارائه دهنده بازیابی با پشتیبان گیری، افزونگی داده ها و تحمل خطاها باشد.

اگر درک خوبی از نیازهای کسب‌ و کارتان داشته باشید و میزان مقیاس ‌پذیر و حیاتی بودن سرور را بدانید، جستجو در میان گزینه ‌های گسترده سرورها در بازار، برای شما چندان دشوار نخواهد بود.

2

چه مواردی را در هنگام خرید سرور در نظر بگیریم؟

شرکت جاده ابریشم رایانه که سالیان سال است در زمینه خرید و فروش انواع سرور فعالیت دارد، چک لیست زیر را برای خرید امن به شما ارائه می دهد:

1.قیمت

سروری که انتخاب می کنید، رابطه مستقیمی با میزان بودجه شما دارد. سرورهای رده پایین تر، معمولاً برای مشاغل کوچکتر انتخاب می شوند. چنین سرورهایی را با مقیاس پذیری بسیار محدود، می توان به عنوان سرور فایل، ایمیل یا چاپگر استفاده کرد. سرورهای رده پایین معمولاً دارای ویژگی‌ های محدود RAID، محدودیت ظرفیت کل ذخیره ‌سازی و قابلیت ‌های تحمل خطای پایین هستند. این نوع سرورها برای حجم کاری سنگین طراحی نشده اند.

بنابراین اگر در کسب‌ و کارتان پردازش داده‌ های زیادی برای پردازش دارید یا مجازی ‌سازی ‌ها و برنامه های کابردی حیاتی زیادی دارید، احتمالا به سرور رده بالاتری نیاز داشته باشید که پردازنده سریع‌ تر، هارد دیسک ‌های متعدد، حافظه‌ بیشتر و ویژگی‌های پیشرفته RAID و ... را به شما ارائه دهد.

2.عملیات :

نیازهای روزمره کسب و کار شما، گزینه دیگری است که در هنگام خرید سرور، باید به آن توجه کنید.

آیا شرکت شما نیازمند اجرای یک پایگاه داده است؟

آیا کارکنان شرکت شما نیاز به دسترسی از راه دور به محل کار را دارند؟

 آیا شرکت شما وب سایت دارد؟

همچنین شاید سرور شما باید سیستم داخلی، ایمیل، چاپگر و غیره را مدیریت کند. پس اگر چنین است، تعداد حساب های کاربری که به سرور دسترسی خواهند داشت را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که یک سرور خاص می تواند در پیکربندی های مختلف برای اهداف تجاری متفاوتی ارائه شود.

برای یک تجارت کوچک یا کسب و کار رو به رشد، نیاز به سرور ممکن است پیچیده نباشد. HPE ML30 Gen9 یا DL20 Gen9 احتمالا متناسب با نیازهای شما خواهد بود. این سرورها می توانند حداکثر 1 پردازنده Intel Xeon E3 ، حافظه رم 64 گیگابایتی و سطح پیشرفته ای از ویژگی های RAID را با یک منبع تغذیه پشتیبانی کنند.

HPE DL20 Gen9 یا ML30 Gen 9 سرورهای بسیار مقیاس پذیری هستند که از انواع برنامه های تجاری رایج برای انجام معاملات تجاری مشاغل کوچک یا کسب و کارهای در حال رشد پشتیبانی می کند.

3

3.حفاظت اطلاعات:

امروزه داده ها برای کسب و کار بسیار مهم هستند. شرکت ها نمی توانند هرگونه وقفه در بهره وری یا از دست دادن داده ها را به دلیل مشکلات سرور، تحمل کنند. به عبارت دیگر، از آن جایی که از دست دادن داده ها برای کسب و کارها واقعا یک فاجعه بزرگ است، بنابراین خرید سرور با امنیت بالا اهمیت زیادی دارد. این فناوری به عنوان RAID برای جلوگیری از خرابی دیسک و از دست دادن اطلاعات تجارت ها، شناخته می شود.

4.مجازی سازی:

مدیران سرور باید در هنگام خرید سرور، ویژگی مجازی سازی را مورد بررسی قرار دهند. مزیت مجازی سازی سرور بسیار زیاد است. مجازی‌ سازی سرور با استفاده کامل ‌تر از منابع فیزیکی سرور و تهیه ماشین‌های مجازی با مقدار دقیق CPU، حافظه و منابع ذخیره‌ سازی مورد نیاز، ضایعات سرور را کاهش می‌دهد.

هر سرور مجازی به‌ عنوان یک سرور فیزیکی عمل می‌کند. یک سرور مجازی، برنامه را ایزوله می‌کند و با ادغام ماشین ‌های مجازی در سرورهای فیزیکی کمتر، مشکلات سازگاری برنامه را حذف می‌کند. هزینه برای یک کسب کار اهمیت زیادی دارد. مدیران معمولا تلاش می کنند تا با کاهش هزینه ها، سود بیشتری کسب کنند. مجازی ‌سازی‌ بیشتر، به حجم‌ های کاری بیشتری برای رسیدگی نیاز دارد. به عبارت دیگر، مجازی سازی هزینه عملیاتی را کاهش می‌دهد.

پس از خرید، نصب و راه اندازی، تعمیرات سرور جزئی از مهم ترین مواردی است که بایستی از مراکز مجاز دریافت نمایید.

تعمیر انواع سرور اچ پی

در صورتی که یکی از انواع سرورهای HP را خریداری کرده اید و با مشکلاتی مواجه شده اید، کارشناسان ما آماده ارائه خدمات تخصصی تعمیر سرور به شما هستند.

همچنین چنانچه در زمینه خرید سرور متناسب با کسب و کار خود سوالاتی دارید، شرکت جاده ابریشم خدمات متنوع تشخیص اورجینال بودن سرور، درخواست کارشناس و ... را به شما ارائه می دهد.

4

شرکت جاده ابریشم رایانه

شرکت جاده ابریشم رایانه بیش از 15 سال است که در کنار کسب و کارهای مختلف بوده و توانسته نیازهای شرکت ها و مشاغل مختلف به سرور را برطرف نماید. پشتیبانی از خدمات موردنیاز مشتریان و ارائه ضمانت نامه معتبر از جمله ویژگی های ماست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها