کد خبر: 663594
تاریخ انتشار :

پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال سال گذشته چیست؟

پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال سال گذشته چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه بسیار بزرگی از فعالان بازار کریپتو، با هدف سویینگ ترید (Swing Trade - موج سواری) یا همان نوسان‌گیری خودمان، به خرید ارز دیجیتال در کف قیمت و فروش آن در سقف می‌پردازند. استراتژی‌ای بسیار پرطرفدار، هیجان‌انگیز و سودآور. پر واضح است که نوسان‌گیران روی دارایی‌هایی کار می‌کنند که نوسان بالایی دارد. این دارایی‌ها به دو دلیل برای یک سویینگ تریدر جذاب است.

  1. آن‌ها را قادر می‌سازند تا در کوتاه‌مدت سود کسب کنند.
  2. نقدشوندگی بالایی دارند. همیشه برای هر خرید، فروشنده‌ای و برای هر فروش، خریداری وجود دارد. به عبارت علمی، عرضه و تقاضا در تعادل هستند. بنابراین اطمینان‌خاطر بسیار بالایی وجود دارد که نوسان‌گیران هیچگاه برای خرید یا فروش یک دارایی، پشت صف نخواهند ماند.

اما کدام یک از دارایی‌های بازار ارزهای دیجیتال، در سال گذشته پرنوسان‌ترین بوده‌اند؟ اطلاع از این موضوع، دید واضحی به نوسان‌گیران خواهد داد تا بتوانند ارزهای موجود در واچ لیست خود را بهتر انتخاب کنند و از اکثر فرصت‌های موجود در بازار برای خرید ارز دیجیتال دارای سود بالقوه، مطلع شوند. در این مقاله آموزشی که به همت صرافی ارز دیجیتال والکس منتشر شده‌ است، یکی از نوسان‌گیران فعال تجربه‌های خود و فهرستی از دارایی‌های جذاب برای نوسان‌گیری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما پیش از آن لطفا به نکات زیر توجه فرمایید:

  • با اینکه می‌توان در همه بازارها و روی همه دارایی‌ها نوسان‌گیری انجام داد، اما وقتی حرف از خرید ارزهای دیجیتال در میان است عقل حکم می‌کند که نوسان‌گیر فقط از موج‌های دارایی‌های با ارزش بازار بالا، یا حداقل دارایی‌های با ارزش بازار متوسط اما خوشنام و شناخته‌ شده سواری بگیرد. البته یک استثناء وجود دارد که به آن خواهیم رسید.
  • تا وقتی در خرید ارز دیجیتال به یک متخصص واقعاً حرفه‌ای تبدیل نشده‌اید (یعنی در مدیریت سرمایه، مدیریت ریسک، طراحی استراتژی و رفتار فقط بر اساس آن، خودشناسی و مدیریت احساسات، روش تحلیلی که انتخاب کرده‌اید و… یک استاد واقعی نشده‌اید)، فکر ورود به معاملات مارجین و فیوچرز را هم نکنید.
  • سعی کنید معاملات خود را در صرافی‌ای انجام دهید که اولاً شما را تحریم نمی‌کند تا هر لحظه دلواپس از دست دادن دارایی‌هایتان نباشید. اگر ذهن‌ مشغولی داشته باشید نمی‌توانید هنگام ترید به درستی عمل کنید. در ثانی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، به زبان فارسی از شما پشتیبانی کند، فرآیندی که در صرافی ارز دیجیتال والکس به واقع وجود دارد.

2

بیش از این منتظرتان نگذاریم و معرفی پرنوسان ترین ارزهای دیجیتال را شروع کنیم.

۱. چین لینک‌

چین لینک (Cahinlink با نماد Link) یکی از پلتفرم‌های اوراکل است که نقش یک واسطه را بین قراردادهای هوشمند و داده‌های دنیای بازی می‌کند. توکن لینک شبکه اوراکل را تقویت می‌کند و تنها رمز ارز مورد نیاز برای استفاده از سیستم قرارداد هوشمند چین لینک است.

با توجه به گذشته، چین لینک یک رمز ارز نوسانی فوق‌العاده بوده‌ است. زیرا دارایی‌های اوراکل معمولاً پس از هر بار رشد، از معرض علاقه خارج شده، افت قیمت می‌کنند و فرصت خوبی به نوسان‌گیران می‌دهند.

۲. پولکادات

از نظر کارشناسان، در حال حاضر قیمت پولکادات (Polkadot) بسیار پایین‌تر از ارزش ذاتی آن است و توکن DOT یکی از آندر ولیو (Undevalued) ترین پروژه‌های صنعت است. اما مهمتر از آن برای نوسان‌گیران این است که پولکادات مکررا دوره‌های تثبیت طولانی‌ای را طی می‌کند که چندین ماه طول می‌کشند، اما در عین حال ارتباط چندان قوی‌ای با عمومیت بازار ارزهای دیجیتال ندارد.

اصطلاحات علمی را برایتان ساده کنم: برای خرید ارز دیجیتال با هدف نوسان‌گیری، پولکادات یک گزینه بسیار خوب است؛ زیرا حتی وقتی بازار به سمت و سویی نزولی حرکت می‌کند، این احتمال وجود دارد که پولکادات نه تنها تثبیت خود را حفظ کند بلکه روند رو به رشد در پیش گیرد.

۳. کاردانو

کاردانو (Cardano) پروژه دیگری است که مانند پولکادات دوره‌های طولانی تثبیت را تجربه می‌کند؛ اما کاردانو بر خلاف پولکادات جامعه بسیار قوی‌تری پشت خود دارد. همچنین تقریباً در همه صرافی‌ها لیست شده‌ است و این امر، ورود و خروج را برای نوسان‌گیری بسیار آسان‌تر و روان‌تر می‌سازد.

با این اوصاف، بلاک‌چین آن بسیار کم و به کندی بروزرسانی می‌شود؛ بنابراین دوره‌های تثبیت می‌توانند طولانی باشند.

۴. شیبا اینو + دوج‌ کوین

وقتی بحث درباره نوسان‌گیری باشد، باید به این دو رمز ارز اشاره شود. آنها دائماً رونق می‌گیرند و رکود می‌کنند؛ اما وقتی بخواهند حرکت کنند واقعاً حرکت می‌کنند. اگر بتوانید نوسانات شیب (SHIB) و دوج (DOGE) را تحت نظر بگیرید، این پتانسیل را دارند که بازده خوبی در نوسان‌گیری به شما بدهند.

هر دو دارایی به عنوان یک شوخی عرضه شدند، اما خیلی زود در میان معامله گران به محبوبیت رسیدند و این، آنها را برای نوسان‌گیری عالی کرد.

۵. دی‌سنترالند

دی‌سنترالند (Decentraland با نماد MANA) یکی از بهترین رمزارزها برای نوسان‌گیری و خرید ارز دیجیتال با هدف موج‌سواری است. زیرا تغییرات احساسات مردم نسبت به NFTها را از نزدیک دنبال می‌کند و مستقیماً از آن‌ها سود می‌برد. در اکثر مواقع هیچکس به NFTها اهمیت خاصی نمی‌دهد. اما همینکه زمزمه‌ها در مورد آن بالا گرفت، قیمت دی‌سنترالند به سرعت واکنش نشان می‌دهد. به طوری که اغلب در طول فقط چند روز صدها درصد رشد می‌کند؛ آن‌هم بدون اینکه واقعاً خبر خاصی منتشر شود. اگر نمودار را در تایم‌فریم روزانه مشاهده کنید، در اکتبر ۲۰۲۱ سود ۵۶۴ درصدی در ۳ روز را پیدا خواهید کرد.

با اینکه معمولاً رتبه‌ای بالاتر از ۵۰ دارد، اما قبلاً در میان ۵۰ ارز دیجیتال برتر بوده‌ است و همچنین دارای یک انجمن قوی و یک پایگاه توسعه‌دهندگان است. بنابراین، کوچک بودن ارزش بازار دی‌سنترالند مانع از حضور آن در این فهرست نمی‌شود.

۶. مونرو

مونرو (Monero) در مقایسه با اکثر پروژه‌های ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان‌تر است و در کل با عمومیت بازار ارتباط چندانی ندارد. همچنین جامعه و پایگاه توسعه‌دهندگان بزرگی پشت خود دارد و سابقه آن نیز به زمان‌های قدیم (قبل از ۲۰۱۷) بر می‌گردد.

به علاوه، در بسیاری از صرافی‌ها فهرست شده است. بنابراین شما معمولاً می‌توانید آن را به راحتی بخرید یا بفروشید. همه این موارد مونرو را به یک ارز دیجیتال عالی برای نوسان‌گیری تبدیل می‌کند.

۷. اتریوم

با اینکه ارزش بازار اتریوم (Ethereum) بسیار بالاست اما توکن اتر (ETH) برای نوسان‌گیری فوق‌العاده است؛ زیرا حرکت‌های شدیدتری را در مقایسه با بیت‌کوین ارائه می‌دهد؛ ضمناً اخبار قابل پیش‌بینی پیرامون اتریوم دست افراد را برای پیش‌بینی قیمت از روی پارامترهای بنیادی باز گذاشته‌است. این‌ها همه اتریوم را به یک گزینه عالی برای نوسان‌گیری تبدیل می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که ممکن است اتریوم 2.0 این شرایط را تغییر دهد؛ زیرا همه چیز را تغییر خواهد داد. اما فعلاً، اتریوم هنوز برای نوسان‌گیری عالی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها