کد خبر: 683200
تاریخ انتشار :

اعلاشویی فرش چیست و چه تفاوتی با شستشوی معمولی دارد؟

اعلاشویی فرش چیست و چه تفاوتی با شستشوی معمولی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده‌اید که هر بار در خانه قدم می‌زنید، اولین چیزی که زیر پاهای شما قرار می‌گیرد فرش است؟ فرش جزء گرانقیمت‌ترین و پرمصرف‌ترین کالاهای خانگی است. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی نابسامان خرید فرش نو به صورت هر ساله کمی سخت و دشوار است. به همین منظور در اغلب مواقع باید مراقبت این کالای گرانقیمت بود. یکی از کارهایی که موجب افزایش طول عمر فرش می‌شود، شستشوی به موقع و با کیفیت فرش‌هاست. قالیشویی‌ها به صورت‌های مختلفی قالی یا قالیچه‌های شما را می‌شویند به همین منظور شما باید از بهترین خدمات آنها بهره بگیرید. بسیاری از قالیشویی‌ها اعلاشویی را برای فرش شویی انتخاب می‌کنند. البته شاید بپرسید اعلاشویی چیست و چگونه انجام می شود؟ در ادامه این مطلب بیشتر درباره اعلاشویی و تفاوت آن با شستشوی معمولی با شما صحبت خواهیم کرد.

21

اعلاشویی چیست؟

منظور از اعلاشویی فرش در حقیقت همان شستشوی درجه یک فرش است که معمولا همه شرکت‌های قالیشویی آن را ارائه نمی‌دهند. چرا که در این روش فرش باید با یک سری ابزار و مهارت خاصی شسته و به مشتری تحویل داده شود. برای اطمینان از اینکه قالیشویی نزدیک محل زندگی شما نظیر قالیشویی نزدیک تجریش این خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌کند یا خیر، بهتر راهکار تماس به شرکت است.

روش اعلاشویی خود انواع مختلفی دارد. در این روش فرش‌ها دو مرتبه با شامپو و شوینده‌های مخصوص شسته و به مشتریان تحویل داده می‌شود.

از خدمات اعلاشویی قالیشویی‌ها معمولا برای شستن فرش‌هایی با رنگ روشن، فرش‌های دستبافت یا فرش‌هایی که خیلی کثیف هستند، استفاده می‌شود. اما شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که خدمات اعلاشویی با خدمات شستشوی معمولی چه تفاوت‌هایی دارد؟ آیا در شستشوی معمولی قالی یا قالیچه‌ها تمیز نمی‌شوند؟ در ادامه شما را با تفاوت‌های موجود بین این دو آشنا خواهیم کرد.برای آشنایی با قالیشویی ابریشم اصل به صفحه درباره ما مراجعه نمایید.

22

تفاوت اعلاشویی و شستشوی معمولی فرش چیست؟

همانطور که در چندین سطر بالا نیز مطالعه کردید، در روش اعلاشویی، فرش شویی با کیفیت بیشتری صورت می‌گیرد. این بدان معناست که شما از خدمات درجه یک، قالیشویی بهره‌مند می‌شوید. اما تفاوت این روش با روش معمولی چیست؟ آیا تنها در اعلاشویی قالی یا قالیچه‌ها تمیز و براق می‌شوند؟ به طور کلی در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر.

مهم‌ترین تفاوت این 2 روند را می‌توان در تعداد دفعات شستشوی فرش دانست. شستشوی معمولی فرش معمولا در یک مرحله صورت می‌گیرد. این در حالیست که در فرآیند اعلاشویی حداقل دو مرحله قالی یا قالیچه‌ها را مورد شستشو قرار می‌دهند. در فرآیند اعلاشویی هیچ‌گونه آلودگی روی فرش باقی نمی‌ماند. جالب است بدانید که پس از فرآیند اعلاشویی شما هیچگونه بوی بد و رطوبتی را روی قالی و قالیچه‌های خود نیز احساس نخواهید کرد.

یکی دیگر از تفاوت‌های که در اعلاشویی فرش با شستشوی معمولی آن وجود دارد، مواد شوینده‌ای است که در هر روش استفاده می‌شود. در شستشوی معمولی معمولا از پودر لباسشویی جهت شستشوی فرش استفاده می‌کنند. به همین خاطر امکان آسیب و کاهش طول عمر فرش وجود دارد.

این در حالیست که در روش اعلاشویی به جای پودر از مایعات مخصوصی استفاده می‌کنند که علاوه بر حفظ کیفیت بافت‌های فرش، تمیزی و درخشانی فوق‌العاده‌ای را به فرش هدیه می‌دهد. بنابراین پس از شستشوی فرش به روش اعلاشویی، تاروپود آن همانند روز اول نرم و لطیف باقی می‌ماند.

از دیگر تفاوت‌های روش اعلاشویی و معمولی می‌توان به سفیدشویی و لکه‌برداری اشاره کنیم. در شستشوی معمولی این دو روند انجام نمی‌پذیرد اما در اعلاشویی فرش، در صورت نیاز سفیدشویی و لکه‌بری نیز انجام خواهد شد. سفیدشویی و لکه‌بری موجب زیبایی چشمگیر قالی و قالیچه‌ها می‌شود. شما براساس نوع و ارزش فرش خود می‌توانید یکی از روش‌های اعلاشویی و فرش شویی معمولی را انتخاب کنید.

به عبارتی اگر قالی یا قالیچه‌های شما از ارزش مادی و معنوی بالایی دارند یا بیش از حد معمول کثیف هستند، اعلاشویی یک گزینه مناسب و فوق‌العاده برای شما خواهد بود. بنابراین توجه کنید که در صورت نیاز بهترین انتخاب برای پاکیزه شدن فرش‌ها، اعلاشویی است.

مراحل اعلاشویی فرش

به طور کلی هنگامی که شما از خدمات اعلاشویی بهره می‌گیرید، مدت زمان طولانی‌تری را برای تحویل فرش باید در نظر بگیرید. چرا که در فرآیند شستشوی اعلاشویی زمان طولانی‌تر و بیشتری شما نیاز دارد. در حقیقت در روش اعلاشویی باید فرآیند به درستی صورت بگیرد تا فرش شما به خوبی تمیز و مانند روز اول شود. مراحل شستشوی اعلای فرش به شرح زیر است:

  • در روش اعلاشویی بیش از هر چیزی گردوغبار فرش را با بهره از دستگاه‌های مخصوص از روی آن جمع می‌کنند. در این حالت خیس شدن فرش منجر به انتقال آلودگی و گسترش آن روی سطح فرش نخواهد شد. در این مرحله چنانچه فرش دچار مشکلات دیگر نظیر پارگی، سوختگی و... شده باشد نیز به خواست مشتریان تعمیر می‌شود.
  • پس از جمع کردن آلودگی‌ها و خیساندن فرش، قالی و قالیچه‌ها با بهترین شوینده‌های موجود در بازار شسته می‌شویند. در اعلاشویی تلاش متخصصین این است که با استفاده از شوینده‌های مرغوب، هیچ‌گونه آسیبی به فرش‌ها وارد نشود.
  • پس از این، نوبت به لکه‌گیری فرش می‌رسد. تمام لکه‌های موجود روی فرش با بهره از محلول‌های مخصوص و بخارشوی قدرتمند، پاک خواهند شد. انواع لکه‌ها بسته به نوع آنها در قالیشویی شناسایی و بهترین ترکیبات برای پاک کردن آنها انتخاب می‌شود.
  • همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، علاوه بر لکه‌گیری در روش اعلاشویی، سفیدشویی و برق‌شویی نیز انجام می‌شود. در روش اعلاشویی، قالیشویی پس از شستن و لکه‌گیری، از ترکیباتی مخصوص، برای برق انداختن فرش استفاده می‌کند.
  • مرحله آخر اتوکشی فرش است. در این حالت با استفاده از اتو پرس‌های مخصوص فرش را اتوکشی می‌کنند. فرشی در نهایت به دست شما به عنوان مشتری می‌رسد، فرش اتوکشیده شده است.

یادداشت پایانی

اعلاشویی یکی از روش‌های فرش شویی است که قالیشویی‌های معتبر و خاصی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، در روش اعلاشویی، قالی و قالیچه‌ها علاوه بر بوی خوب و لکه‌بری، برق نیز می‌افتند. به طور کلی هزینه شستشوی معمولی به نسبت اعلاشویی مقرون به صرفه‌تر است. اما باید در نظر گرفت که در روش اعلاشویی قالی و قالیچه‌ها تمیزتر و درخشان‌تر می‌شوند. بنابراین برای شستشوی بهتر و با کیفیت‌تر می‌توانید از این روش بهره بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها