کد خبر: 681473
تاریخ انتشار :

سه سناریو پیرامون شورش واگنر علیه ارتش روسیه

به گزارش مشرق ، علی صمدزاده در توئیتی نوشت:

سه سناریو پیرامون شورش واگنر علیه ارتش روسیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

۱- شاهد یک عملیات فریب اطلاعاتی از جانب روس‌ها با هدف مشغول‌سازی و تخلیه بخشی از توان و انرژی سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای دشمن و رقیب باشیم. در این صورت اختلاف در رسانه و موضع‌گیری عمیق خواهد شد، برخی تنش‌های موضعی عملیاتی تشدید خواهد شد اما از منظر کارکردی تنش به سطح راهبردی ارتقا نخواهد یافت.

۲- اختلاف میان واگنر با وزیر دفاع و رئیس ستاد کل ارتش روسیه بر سر وفاداری به روسیه واقعی باشد. در این صورت مبتنی بر رویکرد و راهبرد امنیتی-دفاعی روس‌ها به مرور اما قاطع با پریگوژین و همراهان وی برخورد خواهد شد.

۳- شاهد یک عملیات اطلاعاتی با حمایت ناتو با هدف تجزیه و تضعیف نیروهای روس باشیم و پریگوژین با طرفی خارجی ارتباط برقرار کرده باشد. در این سناریو با توجه به کانونی بودن اختلاف که بر سر وفاداری بیشتر به روسیه و اثربخشی و کارآمدی رویکرد دفاعی و امنیتی موجود است، ارتباط با طرف خارجی قابلیت تداوم و تعمیق نخواهد داشت زیرا افشای خیانت به روسیه در همپیمانی با دشمن، موجب فروپاشی گسترده در صفوف نیروهای واگنر خواهد شد. بخشی از هدف ناتو محقق خواهد شد اما در میان مدت برتری دفاعی و امنیتی روس‌ها را تحکیم خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت آن است واگنر که دست کم در حوزه مهمات و لجستیک در میدان رزم وابستگی بالایی به بخش دفاعی روسیه دارد، امکان مقاومت میان مدت در برابر ارتش را نخواهد داشت.

سه سناریو پیرامون شورش واگنر علیه ارتش روسیه

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها