کد خبر: 640717
تاریخ انتشار :

روسیه: ناتو طرح‌های همکاری را کنار گذاشت و روی بازدارندگی ما تمرکز کرد

معاون وزیر دفاع روسیه عنوان کرد ائتلاف ناتو از طرح‌های همکاری با روسیه برای تمرکز تلاشش روی "بازدارندگی" نظامی مسکو شانه خالی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از تاس، الکساندر فومین، وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه گفت: وضعیت اسفناک روابط کنونی میان روسیه و ناتو می‌تواند با این حقیقت توضیح داده شود که این ائتلاف از روش‌های مختلط برای محدود کردن روسیه - یعنی با استفاده از گفت‌وگو و همزمان تقویت آمادگی‌های نظامی استفاده می‌کرده است.

وی افزود: طی سالیان اخیر تمرکز بر روی بازدارندگی نظامی بوده است؛ درحالی که پیشتر این ائتلاف به پروژه‌های همکاری توجه بیشتری نشان می‌داد.

فومین در ادامه گفت: پس از پایان جنگ سرد، فدراسیون روسیه مرتبا تلاش کرد تا راه‌های جدیدی برای تعامل با ناتو پیدا کند تا سیستم ایمنی باثبات و برابری با آنچه اروپا در اختیار دارد برای همگی ایجاد شود. این باور اشتباه است که بدتر شدن روابط میان روسیه و ناتو از سال ۲۰۱۴ آغاز شده است بلکه این روابط قبل از سال ۲۰۱۴ شروع به تیره شدن کرده بود.

وی همچنین تصریح کرد که هدف دیدار با دیپلمات‌های خارجی جهت حصول ارزیابی وزارت دفاع روسیه از شرایط و ماهیت تعامل میان روسیه و ناتو طی دو دهه گذشته بوده است.

او گفت: ناتو شروع کرد به محض فروپاشی ائتلاف ورشو از اجرای اهداف اعلام شده‌اش درباره مشارکت برابر با روسیه فاصله بگیرد در حالیکه روسیه  در آن زمان گرایش بی‌سابقه به همکاری سازنده با غرب داشت و داوطلبانه مرزهای غربی خود را عاری از سلاح کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها